"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 22 באוקטובר 2013

למנה עיקרית- ברווז צלוי בתנור עם ירקות ברוטב מגניב

כן, קראתם נכון- ברווז!
ראיתי אותו מופיע ברשימת הקניות של המשלוח מטלי ממנו אני מזמינה לפעמים והחלטתי לקפוץ למים- למה לא בעצם?
כמה זה כבר יכול להיות שונה מעוף?

אז שפאץ הסביר לי שזה דיי שונה, כי בגלל שמדובר בעוף מים הרגליים שלו קטנות יותר, כי הוא שוחה ואילו החזה דווקא שומני יותר, כי הוא מציף אותו מעל המים.
יאללה, מנסים!
אז למנה עיקרית בארוחת יום ההולדת של הבלוג יש ברווז צלוי בתנור!

הברווז מגיע קפוא, שלם. ובשיטוטיי ברחבי הרשת כדי לקבל השראה למתכון הבנתי כבר מה המרינדה שאני רוצה לצקת מעליו



חומרים

ברווז שלם
ירקות למיניהם: תפו"א, בטטות, קישואים, דלעת, בצל, גזר ועוד
למרינדה: מיץ מרימון אחד (כן, סחטתי), 1 כף חרדל, כפית סילאן, 1 כף שמן זית, מלח, פלפל גרוס, אבקת שום

אופן ההכנה

ראשית מפשירים את הברווז.
בגלל שהוא מגיע שלם לוקח לו קצת יותר זמן להפשיר (זה דיי גדול, לפחות ביחס לעוף האורגני שאני נוהגת להכין), אז קחו את הזמן...

כשהוא מפשיר מכינים את המרינדה ומורחים אותה היטב על הברווז, מבחוץ ומבפנים גם כן


אם תכננתם היטב ויש לכם מספיק זמן, תוכלו להניח לברווז לשרות במרינדה לכמה שעות במקרר. אם לא תכננתם היטב (כמוני במקרה הזה) תצטרכו להסתפק "רק" במסג' מסיבי לפני הכניסה לתנור (מה לעשות, הארוחה התקרבה...).

מניחים את הברווז בתבנית גדולה כשהחזה כלפי מעלה (אינטואיטיבית הנחתי כך ואח"כ שמעתי את ההסבר מהמומחה שאומר שכך השומן ניגר ע"פ כל הנתח. הגיוני, נכון?) ומעטרים מסביב בשלל ירקות


משגרים לתנור בחום של 200 מעלות לכשעה וחצי.
אפשר גם לתת מכת חום של 10-20 דקות ב 250 מעלות ואז להוריד את החום ל-160 למשך כשעתיים.

כשהוא יוצא מהתנור הוא מוכן להגשה ולאכילה


הניסוי הוכתר בהצלחה.
היה טעים מאד והיו גם אלה שהיו אמונים על כרסום העצמות (יש לי אחת כזו)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה