"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 5 בינואר 2012

תחרות מתכוני החורף של הבלוג

בהשראת תחרויות מתכונים למיניהן, כמו זו של אתר foodsdictionary למשל, החלטתי שגם אני רוצה, אבל קצת אחרת.
לייקים לא ממש מעניינים אותי, כי ברור לי שכל המתכונים שיעלו פה יהיו מעולים. כי ככה זה- כשמישהו אוהב מנה שהוא מכין מספיק כדי להעלות אותה לתחרות ברשת, היא כנראה מוצלחת.
לכן אני רוצה לערוך פשוט הגרלה בין כל מי שיפרסם את המתכון שלו. כל מי שישלח מתכון ישתתף בהגרלה (כך שאין משמעות למשלוח של אחד שניים או עשרה מתכונים פה).
הזוכה יוכל לבחור את אחד הפרסים הבאים [בשווי של 300-500 ש"ח]:

  • פגישה טיפולית אתי- ייעוץ תזונתי( אישי או משפחתי. למצבים בריאותיים שונים, לירידה במשקל, להגברת המודעות לאכול ועוד) או ייעוץ הנקה (באזור העבודה שלי, בין זכרון לחדרה פחות או יותר)
  • בוקר שלם אתי במטבח. כולל הכל! תכנון, הכנה, בישול, מתכונים, שאלות, תיבולים, רעיונות, השראה ועוד
ניתן יהיה לממש את הזכייה עבור עצמכם, או להעניקה למישהו אחר, אין הגבלה (אחלה מתנה!) וצריך יהיה לממשה עד ללידה, המתוכננת לתחילת יוני (יש זמן!).

מי שירצה לשלוח גם תמונות (כדאי, כדאי!) יוכל לשלוח אליי למייל  (נא לציין בתוכן- עבור תחרות מתכוני החורף של הבלוג) וכך יוכל להבטיח את מקומו בעדכוני הבלוג לגבי המתכונים שנשלחו (אשתדל להעלותם במהלך תקופת התחרות, או בסיומה). וכך בסופו של דבר כולנו נזכה באמת (מעבר לזוכה בהגרלה עצמה)- נלמד מתכונים חדשים ונעשיר את התפריט המשפחתי שלנו עוד קצת.

איך זה נשמע לכם עד כה? אז מה עושים בפועל?

את המתכונים יש לשלוח כתגובה לפוסט הזה. את התמונות, כאמור, ישירות למייל שלי.
התחרות תהיה עד סוף ינואר, כך שיש לכם כחודש להתנסות, לשפץ ולשדרג את המתכונים שלכם (וגם לצלם אותם ולשלוח אליי, כמובן).
התחרות תתמקד במתכוני חורף למיניהם: מרקים, תבשילי קטניות ובשר, קדרות, פויקה, משקאות מחממים וכל מה שעולה ברוחכם בהקשר של חורף.
כמובן שכללי הבריאות חלים על המתכונים- כדאי שאלה יהיו מתכונים עם מזונות הקרובים למקורם ככל הניתן, ללא תוספים מלאכותיים למיניהם וללא מזונות מעובדים (שמנים תעשייתיים, דגנים מעובדים, שפע סוכר ועוד).

יש לכם עוד שאלות? לא הבנתם משהו לגמרי?
מוזמנים לשאול ו...יאללה, להעלות את המתכונים המנצחים שלכם על הכתב ולשגר לאומה!