"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 6 באוקטובר 2013

סלט הסלרי של אמא שלי

טוב, טכנית זה לא הסלט של אמא שלי. היא קיבלה את הרעיון מאיזשהו מתכון שמצאה באיזשהו מקום שאנחנו לא יודעות לשחזר (יש לכם רעיון מהיכן הגיע המתכון הזה? אשמח לפרגן!). שיטוט בגוגל הביא אותי לכמה וכמה אתרים בהם ישנו המתכון של הסלט הזה, כך שאני עדיין לא באמת יודעת מה המקור...
זה לא משנה את העובדה שהסלט הזה פשוט טוב!!!
אפילו אחי שלא אוהב סלרי בכלל נהנה מהסלט הזה וזה אומר הרבה!!!
הסלט הפציע בארוחות המשפחתיות שלנו בתקופת החגים ונראה לי שהוא הולך להשאר איתנו!

חומרים

חבילת סלרי עלים (אמריקאי)
כ-100 גרם בוטנים קלויים (או חופן כזה או אחר)
כ-100 גרם חמוציות (כנ"ל. אני מעדיפה את אלה במיץ תפוחים. ניסיתם פעם לטעום חמוציות בלי תוספת מתוקה? תשמעו, זה ממש ממש ממש חמוץ!!!)
לרוטב:
2 כפות סילאן (במקור ריבת משמש, זה מה שתמצאו בכל המתכונים ברשת. לא הייתה לי, אז אילתרתי ויצא מעולה!)
2 כפות רוטב סויה
2 כפות מיץ לימון (במקור חומץ רגיל, אם לא היה לי מיץ לימון בטח הייתי שמה חומץ תפוחים)
1/3 כוס שמן זית
1 כפית חרדל
1 כפית שום כתוב
מלח, פלפל לפי הטעם

אופן ההכנה

שוטפים את הסלרי ממש טוב


משתמשים במעבד מזון כדי לקצוץ את כולו. קודם את הגבעולים ואח"כ את העלים.
לקצוץ קטן קטן




קוצצים גס את הבוטנים


מערבבים את החומרים לרוטב.
מחברים את הסלרי, הבוטנים והחמוציות ויוצקים מעל את הרוטב







זה מהסלטים האלה שטוב להם לשבת קצת זמן ברוטב, לא המון כמו סלט כרוב, אולם לא רגע לפני ההגשה. זו דעתי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה