"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 2 באוקטובר 2012

פיצה מפתיעה- בלי קמח....

את המתכון הזה של ג'יימי מצאתי כבר לפני זמן מה וכהרגלי בקודש סימנתי אותו בלוח המתאים שלי בפינטרסט, לזמן עתידי בו יתקיימו כמה תנאים שיאפשרו את ההתנסות במתכון הזה: זמן, חומרים מתאימים, חשק, מצב רוח (לא בהכרח בסדר הזה).
מאחר ואני קונה בד"כ ירקות ופירות אורגניים אני יודעת שזו עדיין אינה עונת הכרובית (שהיא בחורף. אוטוטו נגיע לשם) ובכ"ז ממש רציתי לנסות את הפיצה הזו, עד כדי כך שאספתי לי בסופר כרובית גדולה ורגילה למדיי. במיוחד!

ברור שהייתי סקפטית בתחילה, מי לא יהיה? פיצה מ... כרובית? בלי קמח? השתגעתם?
טוב, אח"כ הסתבר לי שיש גם גירסת זוקיני (שמתאימה למי שלא יכול/ אוהב לאכול כרובית) ואפילו רעיון של פיצה מדלעת ערמונים (גם מגניב, גם צריך לנסות. אם כי איכשהו נראה לי שלזה החבר'ה פה יהיו פחות רספטיביים...)

מביאה את המתכון המתורגם עם ההתאמות שאני עשיתי

חומרים

כוס כרובית מבושלת ומעוכה למעין פירה (באנגלית זה riced. אהבתי! אפשר גם לגרד בפומפיה או במעבד מזון)
כוס גבינת מוצרלה
1 ביצה
תבלינים: 1 כפית אורגנו
1 שום מעוך
1 כפית מלח גס/ עשבים
פטרוזיליה קצוצה
[אפשר להוסיף או לגרוע פה כרצונכם]

*** אני שילשתי כמויות, כדי להכין 2 בסיסי פיצה גדולים שיספיקו לכולם

אופן ההכנה

מחממים תנור ל-230 מעלות.
את הכרובית המבושלת כמובן מועכים או מפוררים באחד מהאופנים המוצעים למעלה.
כדאי לוודא שהיא לא נותרת נוזלית. אפשר לסחוט ממנה את הנוזלים ע"י לחיצה וממש סחיטה של הכרובית עוד טרם המעיכה



מערבבים בקערה את הכרובית, המוצרלה והביצה


מוסיפים את התבלינים וממשיכים לערבב.
בתבנית לתנור מניחים נייר אפייה (רצוי טבעי בלי כל מיני חומרים למיניהם. כלומר, לא המולבנים. יש חומים טבעיים בחנויות טבע למיניהן) ועליו משטחים את התערובת. דיי דק ורחב



מכניסים לתנור למשך כ-15 דקות. זה יכול להיות גם קצת יותר או קצת פחות. תתחילו להסתכל אחרי כ-12 דקות.
הרעיון הוא שהבסיס לא יישרף וכן ישחים קלות


אפשר לעבור עם מרית על הבסיס אחרי שמוציאים אותו מהתנור, כדי לשטח אותו עוד קצת.
ממה שקראתי זה גם השלב בו ניתן לקרר את בסיס הפיצה ולהקפיא. לא ניסיתי.

עכשיו משנים את התנור לאופציית הגריל ומכינים את הפיצה עצמה.
בזמן שהבסיס בתנור אפשר להכין את כל התוספות שרוצים, את רוטב העגבניות (אני השתמשתי בקטשופ שהכינותי מראש שמשמש אותי בכ"כ הרבה מצבים מאז. תענוג!)



אחת פשוטה עם רוטב וגבינות מוצרלה וקשקבל, לקטנים

אחת חצי חצי
חצי בצל וזיתים, לגדולה
וחצי בצל, פטריות ובזיליקום, לגדולים באמת
מעל מפזרים את הגבינות (או בלי, איך שאוהבים)
ו...יאללה לתנור עד שהגבינה נמסה לה

נראה טוב, נכון?

גם טעים לאללה
הבנות אהבו את זה מאד, הבן (שלא קל לרצות אותו) ישר ביטל ב"לא טעים לי".
אני ובעלי ממש ממש אהבנו וגם בעיניי חבר שעבר פה זה מצא חן.
כמובן שהגדולים היו בשוק לגלות שמדובר בפיצה מכרובית (לקטנים עוד לא סיפרתי... למה להרוס? אולי בפעם הבאה...).
נכון שזה לא לגמרי כמו פיצה מחיטה, אולם זה בהחלט נותן תחושה דומה להפליא והכי כיף שזה נותן אפשרות נוספת לכל מי שצריך להמנע מחיטה וגלוטן משלל סיבות. פלוס, על הדרך, עוד הזדמנות לאכול ירקות.
מי מנסה ומספר לי איך יצא לו?