"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 1 בדצמבר 2011

תבשיל בסיר אחד- עוף, אורז וירקות

במקום להכין כמה סירים, להשתמש בתנור וללכלך הרבה כלים, אפשר גם להכין את הכל ביחד. זה חוסך זמן ואנרגיה, והטעם פשוט נפלא, כי כל הטעמים של הכל משתלבים להם יחדיו באופן מעולה!
זו יכולה להיות מנה ממש חגיגית לארוחות שישי, חג ולארוח ואז אפשר להשתמש בסירי ברזל לבישול ארוך בתנור, או בטאג'ין. הטעם בטוח יהיה שונה







ואפשר גם להכין בסיר רגיל, פשוט, לארוחות של יומיום. ארוחה נפלאה שזמן הכנתה אורך כשעה

חומרים

שוקיים (פולקע'ס) כמספר הסועדים (8 נכנסו לי בקלות בסיר רחב)
בצל
שום
2 גזרים בינוניים
סלרי (גבעולים ועלים)
פיסת דלעת
בטטה בינונית
1-1.5 כוסות אורז מלא עגול
תבלינים: מלח גס, קארי, פלפל שחור

אופן ההכנה

חותכים את הירקות לפי הצורך: בצל- קוצצים, שום- פורסים, גבעולי סלרי קוצצים לעיגולים קטנים, גזר, בטטה, דלעת חותכים לחתיכות בינוניות (לא קטנות מדיי, שיישאר הטעם).
בסיר רחב מאדים/ מטגנים במעט שמן זית את הבצל הקצוץ, פרוסות השום, גבעולי הסלרי הקצוצים ועיגולי הגזר.
מניחים את השוקיים מעל ונותנים להם לשבת בטן גב ל2-3 דקות (הופכים, כן?)


מוסיפים את האורז, שאר הירקות (בלי עלי הסלרי) והתבלינים ומערבבים היטב ל 1-2 דקות. מעל זה יוצקים מים רותחים (איכשהו, עם עוף ובשר אני אוהבת לעבוד עם מים רותחים כבר ולא לחכות שירתחו להם. זה נראה לי נכון יותר ל"סגירה" של נתחי העוף/ בשר)


סוגרים את המכסה, מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים כשעה, או עד שהמים נספגו והאורז מוכן

מפלס המים קצת יורד

לקראת הסוף מוסיפים את עלי הסלרי הקצוצים (אפשר להוסיף גם פטרוזיליה וכוסברה, כמובן, למעוניינים). מערבבים וסוגרים את המכסה.
טועמים, מתקנים תיבול אם יש צורך ומכבים את האש



אפשר לאכול עם פלפלים קלויים, למשל

סימון תזונתי עבור מנה\יחידה
אנרגיה515 קלוריות
חלבונים55.8 גרם
פחמימות33.1 גרם
שומנים16.6 גרם
פורטל תזונה, דיאטה, מתכונים ואוכל
© אנלייזר למתכון
עלולה להיות סטייה בנתונים.

בתאבון!