"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום רביעי, 25 בינואר 2012

תותים בקצפת

השבוע אני בעניין של דברים קטנים כאלה. פחות של ארוחות שלמות.
כך יצא.
ואחד הדברים שמאד התחשקו לנו השבוע היה תותים בקצפת.
כל כך פשוט, כל כך מובן, כל כך חורפי כזה.
איך לא חשבנו על זה קודם?
הקינוח המושלם, המכיל חומרים טובים, קל מאד להכנה ומשמח את כולם

איילה אכלה בעיקר את הקצפת, או אולי הקצפת אכלה אותה...

חומרים

כמה תותים שרק תרצו
מיכל שמנת להקצפה (הרבה % שומן, יאמי!)
אפשר מעט סוכר/ אבקת סוכר, אם כי לא ממש חייבים


אופן ההכנה

חותכים את התותים ומניחים בקעריות הגשה.
שופכים את השמנת לכלי המתאים להקצפה (החלפנו 2 קערות באמצע, כי זה התחיל להשפריץ. יש לנו מיקסר ידני, וגילינו שכדאי לעבוד איתו עם קערה גבוהה יחסית)



שף הבית

מפנק את אחותו בטעימות ישר מהמקור

מי שרוצה יכול להוסיף כפית של סוכר/ אבקת סוכר (שמתערבבת טוב יותר. אני מכינה לבד, בשמה סוכר במטחנת קפה/ תבלינים, עד שמופיעה האבקה הלבנה... מהסוכר החום, מהקנים, האורגני ובלה בלה בלה. בכ"ז זה סוכר, כן?).
מתחילים להקציף עד שמתקבל קצף יציב וחלק.
שופכים את הקצפת על התותים.
שדרוג מדליק שנזכרתי בו מהילדות: לגרד שוקולד מריר מעל. ממש קצת, רק בשביל הפתיתיות

אפשר גם הפוך- תותים על קצפת (גם ככה הכל מתערבב מיד)

יאמי לגמרי!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה