"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 16 בפברואר 2012

תבשיל של שעועית מנומרת ובשר

אחת לכמה זמן אני עובדת במין יעילות כזו מודרנית. משרה קטניות, מנביטה, מבשלת כמות ומקפיאה.
זה קרה לי מתישהו (מודה שלא זוכרת מתי בדיוק) עם שעועית מנומרת


קניתי כמות ורציתי להכין אותה, אולם באמת שקצת התלהבתי... אז הקפאתי עם קצת שמן זית אחרי הבישול. ושכחתי מזה...
עד שהפריזר נשאר קצת פתוח בלילה ובבוקר גילינו קרחונים קטנים והחלטנו להוציא הכל, לנקות ולהחזיר.
אז גיליתי את קופסת השעועיות ובתזמון קוסמי ביותר זה התאים לי למעט הזמן שהיה לי בכדי להכין ארוחת צהריים באותו היום ולבשר הטחון שקניתי (כשחשבתי שיהיה לי זמן להכין...).

לקח לי בערך 20 דקות להכין את הכל, אם אני ממש מגזימה.
שווה, לא?

חומרים

1-2 כוסות שעועית מנומרת (כי זה מה שהיה לי, בטח אפשר עם כל שעועית...) שהושרתה ובושלה כבר עד להתרככות
1/2 ק"ג בשר טחון (הודו+ בקר)
בצל בינוני
2-3 תפוחי אדמה
גבעולי סלרי+ עלים מראש שלם (כי אני אוהבת סלרי פשוט)

אופן ההכנה

אם רוצים להכין מההתחלה, צריך להשרות את השעועית לפחות ללילה (עדיף אפילו יותר מזה, אם זוכרים ויש זמן. ככל שההשרייה ארוכה יותר, העיכול יהיה קל יותר עם קטניות רציניות יותר).
מבשלים עד להתרככות (אני מחליפה את מיי הבישול כמה פעמים. מביאה לרתיחה ומחליפה וכך הלאה כ 2-3 פעמים. שוב, לפי הזמן העומד לרשותכם).
כאמור, יש גם אפשרות של הכנה בכמות גדולה והקפאה ואז אפשר להפשיר כאשר יש צורך ולהכין ארוחה מהירה ביותר. אם מקפיאים, כדאי להקפיא במנות בגודל שמתאים לכם, כדי שלא תמצאו את עצמכם עם מנה גדולה מדיי פתאום...

בסיר רחב מחממים מעט שמן זית/ קוקוס/ שומן אווז (כן, יש כאלה שמשתמשים בשומן אווז, או כבש אפילו. זו אפשרות) וכו'.
מוסיפים בצל ומזהיבים.
חותכים את תפוחי האדמה לקוביות לא גדולות ומוסיפים לערבוב.
מוסיפים את הקטניות המבושלות ומערבבים היטב. אפשר להוסיף פה את התבלינים (מה שאוהבים) ומעט נוזלים (מים, ציר כזה או אחר, חלב קוקוס. תבחרו...). לא צריך כמות גדולה של נוזלים, כי אנחנו לא מכינים מרק, אלא תבשיל.
כאשר רותח, מקטינים את האש ומוסיפים את הבשר הטחון ושוב מערבבים


אחרי כ-10 דקות של בישול אפשר לערבב פנימה את הגבעולים והעלים הקצוצים של הסלרי.
מבשלים עד שתפוחי האדמה התרככו ו...מגישים חם!

2 תגובות:

  1. מסתבר שקוראים לשעועית הזו "שעועית פנדה" ולא "מנומרת" (תודה לאיתן על תשומת הלב).
    ובעתם, התבשיל הזה ייצא מצויין עם כל שעועית, לדעתי...

    השבמחק
  2. זה הפוסט הראשון שמופיע ב food101
    http://food101.co.il/

    השבמחק