"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 1 באפריל 2012

שיהיה לכם יום לימוני

חופש פסח הגיע, וגם מזג האוויר המתאים לגיזומים וארגונים של העצים מסביב.
עץ הלימון ממש קורא לנו לקטיף (יש שם בומבילות של ממש) ולגיזום. ונשאלת השאלה- מה עושים עם כל הפרי (מעבר ללחלק לכל מי שמגיע הנה)?

כבכל שנה אנחנו קוטפים את לימונים, ממצמצים אותם ו... ישר למקפיא לימות הקיץ החמים בהם נזדקק ללימונים הללו לבישול, ללימונדות ולקפיריניות הקיץ שלנו.

העמדנו את הילדים לחיתוך ועזרה (הגדולה כבר בחופש, בן דודה הצטרף לו גם)




עשינו מבצע רציני

נראה לי שממש קיבלתי שרירים בידיים מהסחיטות האלה
למי שלא רואה, זה דלי ענק עם קליפות של לימונים שיצא אל הקומפוסט
הקומפוסט "זכה" גם לשפע קליפות לימונים וגם לענפים ועלים של עץ הלימון הגזום

את הרוב הקפאנו בשקיות של קרח, עיגולים כאלה. הכי קל לשלוף אותם כשצריך. אולם כשאלה נגמרו (ולא היו יותר במכולת. שלחנו את הילדים לבדוק) עברנו למיכלים קצת יותר גדולים (על הדרך פרסומת סמויה ל"אומגה 3 גליל")

ובסוף השארנו גם קצת ללימונדה לצהריים



חומרים

כוס וחצי מיץ לימון סחוט טרי
סוכר מומס במים חמים (צריך לשחק עם מידת המתיקות שרוצים להגיע אליה. 3-4 כפות סוכר נותנות קונטרסט טוב במינונים האלה בד"כ, אם כי אולי תצטרכו לשחק קצת עם הכמויות)
מים/ קרח (תלוי במידת חומו של היום)

אופן ההכנה

ממיסים את הסוכר (קנים, כמובן) במים חמים.
מערבבים בקנקן עם מיץ הלימון.
מוסיפים מים וקרח עד לשפת הקנקן ומערבבים.
פה מתחילה מסכת הטעימות וההתאמות כדי להגיע למידה טובה של מתיקות לעומת חמיצות. האינטרס שלי, מן הסתם, הוא לא להגיע לתוצאה ממש מתוקה. בתכלס, גם הילדים לא אוהבים כשזה ממש ממש מתוק. אחרי ליקוק לימונים אינטנסיבי פה יש בהחלט כבוד לחמוץ!

כבוד גם לגוזם ולמחרמש הבייתי

5 תגובות:

  1. יואו איך בא לי לימונדה...
    ועכשיו גם שאלה: את כותבת סוכר "קנים כמובן", וגם סוכר לבן מגיע מקנים של סוכר...את מתכוונת לסוכר חום? ואם כן, איזה ? הבהיר? הבינוני? ואולי הכהה?
    אשמח לקצת סדר....
    אורית דביר

    השבמחק
    תשובות
    1. סוכר קנים הוא הסוכר הכי פחות מעובד. זה סוג של סוכר חום, אולם הוא דיי בהיר בסה"כ (בלי צבעי מאכל למיניהם, כמו הסוכר החום הכהה). הוא גם לא רטוב כזה.
      תראי אותו בחנויות טבע, בדיוק בשם הזה "סוכר קנים" או ארוז או במשקל. תסתכלי עליו ותוכלי להשוות אותו עם הסוכרים האחרים שאת מכירה.

      כמובן שאפשר להכין גם עם ממתיקים אחרים ומי שרוצה "בלי סוכר" יכול עם סטיביה למשל.
      תהני!

      מחק
  2. לא חבל על הקליפות?? היאך זה לא גרדתם את החלק הצהוב,הנפלא,המשמש כתבלין לתבשילים,עוגות,סלטים....חבל...
    חג שמח,
    טליה

    השבמחק
    תשובות
    1. אוי, את לא מבינה כמה יש. אין לי מה להתחיל לגרד בכלל, כי עדיין יש לא מעט על העץ, אז כשאני צריכה אני פשוט לוקחת משם... עדיין

      מחק