"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שני, 28 במאי 2012

מרק חלבי של שבועות

אני יודעת, כל הרשת מפוצצת במתכונים לשבועות. ימבה עוגות גבינה, פשטידות וכל מיני כאלה.
אני לא כזו מעריצה גדולה של מאפים ושל מוצרי חלב, אולם אחד הפוסטים באחד מבלוגי האוכל הזכיר לי את המרק החלבי שסבתא שלי תמיד מכינה בתקופה זו של השנה [גם אצלנו זה מרק רומני, מאזור טרנסילבניה]. המרק הזה מתאים גם לשבועות, כי אוכלים אותו עם שמנת, אולם הוא בעיקר מתאים כי זו העונה של השעועית הצהובה הטרייה.

זה מרק שמכינים מחומרים דיי פשוטים ובסיסיים בסה"כ. אם אין שעועית צהובה טרייה, אפשר תמיד להשתמש בזו הקפואה (זה מה שקרה לי בהתחלה... קניתי את הקפואה ואז מצאתי גם בחנות טבע שעועית טרייה וגם "שכחתי" שהזמנתי מהקואופ שעועית צהובה, כך שמצאתי את עצמי עם המון שעועית צהובה. תענוג!)


כשהיו לי את כל החומרים ועמדתי להכין את המרק, הרמתי טלפון לסבתא לפיינל טאצ'ים. כדי להיות בטוחה שלא שכחתי כלום. זה היה מהלך נכון, כי תמיד ברגע האמת היא מגלה את כל הפרטים בדיוק. בשיחות מקדימות יש לה נטייה להסביר בכללי ולא לרדת לפרטים.

חומרים

בצל גדול
גזר גדול
מעט קמח להכנת רביכה (היה לי רק קמח חומוס וזה עבד מעולה איתו)
1-2 תפוחי אדמה
1/2 ק"ג שעועית צהובה חתוכה
תבלינים: מלח, פלפל שחור
חצי חבילת שמיר
חצי חבילת פטרוזיליה
שמנת חמוצה (ככל שאחוזי השומן גבוהים יותר, זה יותר טעים)

אופן ההכנה

בסיר מטגנים בצל במעט שמן זית או חמאה. מוסיפים גזר מגורד ומערבבים היטב


מוסיפים 1-2 כפות קמח ומערבבים היטב. יוצקים מעל קצת מים קרים ומערבבים ליצירת הרביכה. מוודאים שאין גושים שנוצרו מהקמח


רק אחרי שזה מסמיך היטב מוסיפים מים לגובה הרצוי למרק ואת השעועית הצהובה ואת קוביות תפוחי האדמה.
מתבלים במלח ופלפל ומביאים לרתיחה




אחרי שהמרק רותח מכניסים פנימה את העלים הירוקים, מקטינים את האש ומבשלים עד שהירקות התרככו



בהגשה מוסיפים את השמנת, אם כי יש כאלה שכבר מערבבים פנימה את השמנת בסוף ההכנה ומגישים את המרק כפי שהוא.
אני נוטה לתת לסועדים את זכות הבחירה- האם  הם מעוניינים או לא מעוניינים בשמנת במרק.
אפשר, אגב, גם לאכול את הירוקים. יש כאלה שאוהבים את זה...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה