"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום רביעי, 12 בספטמבר 2012

תזונה פליאוליטית עולה ועולה מסביב

אני מתיידדת עם סוג התזונה ואורח החיים והמחשבה הפליאוליטיים/ קדמוניים האלה כבר למעלה משנה וחצי- קוראת המון, מתנסה, מבשלת יותר בכיוון, מדברת עם אנשים.
מודה שזה לא היה קל לעיכול בתחילה, בעיקר מהכיוון המוסרי עבורי, של גידול בעלי החיים בעידן שלנו ובגלל שבאמת לאורך השנים מפמפמים לנו היטב עד כמה דגנים הם הבסיס התזונתי והם באמת מסביב לאן שלא נפנה. במיוחד בעולם המערבי.

ועם זאת, יש המון ידע לגבי התזונה הקדמונית בסביבה ולאחרונה זה הולך ותופס עוד יותר תאוצה גם בארץ. זה ממש מרגש! כך שיותר ויותר נשביתי. גם מבחינת התחושה הגופנית, במיוחד במהלך ההריון האחרון שלי ואחריו (אני כבר 3.5 חודשים אחרי הלידה).
קמח כבר מזמן אין בתפריט שלי וכמעט גם אין בבית (אם אני אופה זה עם קמח שקדים בימים אלה), סוכר בכמויות ושמנים תעשייתיים ברור שאין. כבר שנים. אז השינוי אמנם היה משמעותי, אולם לא בשמיים.

רוצה להביא לפה כמה מהדברים המעניינים שקורים ברשת הישראלית בעקבות החצייה של איזו מסה קריטית בנושא התזונה הפליאוליטית, כדי שיותר אנשים ייחשפו גם לרעיון הזה ויבינו מה עומד מאחוריו.

שני בלוגי הבסיס שקיימים כבר כמה שנים בנושא הם של דעאל שלו (שאף התארח פה בבלוג)- מר קדמוני, ושל מיקי בן דור- פליאו סטייל.
הם משובצים בהמון המון ידע עדכני, מגובה במחקרים, הגיגים, מתכונים, סיפורים אישיים שלהם ושל אחרים ובאמת מהווים קרקע פורה להתהוות של קהילה שלמה פה בארץ.
וקהילה אכן קמה לה. עם קבוצה חדשה בפייסבוק ומפגש רשמי ראשון במהלך סוכות הקרוב.
כיאה לאלה שנמצאים שם מההתחלה (לפחות בארץ) הם התראיינו לאחרונה בטלויזיה בנושא (הראיון של דעאל אצל אברי גלעד, וזה של מיקי בבאז של כלכליסט)



אחריהם הצטרפו להם בלוגים נוספים שנותנים עוד זוויות הסתכלות על הנושא:

להגר ואסף יש בלוג על תזונה דלת פחמימות. חלקו מוקדש לתזונה ע"פ ד"ר ברנשטיין וחלקו מתמקד בתזונה פליאוליטית (זה דיי דומה בתכלס, נכון הגר?). גם הגר כבר התארחה פה בבלוג בעבר.
לאודי ומאיה יש גם בלוג עם שלל מתכונים שמתאימים לאוכלים לפי הגישה הזו.
רעות (שגם הייתה פה כבר בעבר) כותבת בלוג פשוט ומקסים, המתמקד באוכל ובפעילות גופנית מכיוון הקרוספיט (תחום חדש יחסית בעולם הספורט, שגם הוא נשען על הפילוסופיה הקדמונית- אבולוציונית).
ענת ואור לקחו על עצמם את האתגר הקדמוני ומספרים לנו איך זה עובד עבורם.
אביב פתח בלוג שמסביר הרבה דברים על סוג התזונה הזה, כדי שכולנו נבין. בשפה פשוטה וברורה. ממליצה להתחיל לעקוב אחריו מההתחלה, כדי לקבל בסיס טוב על מה שעומד מאחורי הגישה. הוא מסביר זאת היטב.
לדינה יש אתר חדש ובלוג קצת יותר ותיק על גישה דומה בשם אחר- LCHF שזה קיצור ל- Low Carbohydrates High Fats גישה שתופסת תאוצה בשוודיה (דינה היא משם במקור). יש המון נקודות דמיון. בעצם זה דיי אותו דבר גם כן, נכון דינה?

המדהים הוא לראות איך זה מגיע מכ"כ הרבה מקומות בו זמנית וכאילו ללא קשר. כמו אותו סרטון שרץ המון ברשת על הרופאה, ד"ר טרי וואלס שריפאה את עצמה מטרשת נפוצה בעזרת תזונה. כאשר מסתכלים על התזונה הזו מגלים שהיא... נכון, פליאו סטייל.

מבינים את ההתלהבות שלי?
אם תשוטטו פה תחת התווית "תזונה פליאוליטית" תמצאו מגוון של מתכונים המתאימים לצועדים בדרך הזו (וגם לאחרים).
מוזמנים לנסות, לטעום ולספר לנו איך יצא

הגדולה שלי שגילתה את העוף בסביבות גיל שנה ומאז לא יכולה שלא לאכול עוף, בשר או דגים
[היום היא בת יותר מ-10. כאן היא בטח בת 2-3. תמונה מאד אופיינית לה, אז והיום]