"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 31 בינואר 2013

עוף שלם בבישול איטי

כבר כתבתי שאני אוהבת את הסיר לבישול איטי שלי, נכון?
בעיקר כי זה מין קסם כזה בו אני מכניסה מרכיבים, שמה אותו לעבוד להרבה שעות ו... יוצאת לי אחלה ארוחה...

הפעם הכנתי בו עוף שלם.
שמתי במרינדה של עשבי תיבול ללילה שלפני, כך שהיה לי עוף ירקרק

חומרים

עוף שלם (רצוי אורגני)
חופן עלי רוזמרין
חופן עלי טימין
1/3 חבילת כוסברה
1/3 חבילת פטרוזיליה
כמה גבעולי סלרי עם העלים
1 כף שמן זית
מלח גס, פלפל גרוס
2-3 בצלים
כמה ירקות (קולרבי, תפו"א, גזר, כרובית, בטטה- מה שאוהבים) *** לפרוטוקול האוטואימוני AIP ולדפ"מ SCD יש לבחור בירקות המתאימים ***
1/2 כוס ציר עצמות

אופן ההכנה

במעבד מזון או בסכין טובה קוצצים את כל הירוקים יחדיו


מוסיפים לקערית ביחד עם שמן הזית, המלח והפלפל, מערבבים ומעסים בתערובת את העוף השלם. מכל הכיוונים, גם מבפנים


אם יש זמן מניחים את העוף עם התבלינים לנוח לילה במקרר, תחת ניילון נצמד.
אם אין זמן, אפשר לוותר



קוצצים את הבצלים לפרוסות דקות ומטגנים בשמן קוקוס עד לקרמול עדין.

מניחים בתחתית הסיר לבישול איטי את הבצלים ומעליהם חתיכות גדולות של הירקות שבחרתם ללוות את העוף.
מוסיפים את ציר העצמות.
מניחים מעל את העוף ומבשלים על high במשך 4-5 שעות, או על low במשך 7-9 שעות



מוציאים את העוף, מחלקים ומניחים בצלחות עם מבחר הירקות והרוטב מעל






אחרי שמסיימים לאכול מוציאים את כל השאריות והירקות וטוחנים את הרוטב שנשאר בבלנדר מוט או מעבד מזון לשימוש עתידי. זה בסיס מעולה לרטבים, מרקים ותבשילים. חבל לבזבז



2 תגובות:

  1. טעים,
    הסיר הוא סיר חשמלי רגיל?

    השבמחק