"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שבת, 28 בספטמבר 2013

פנקייק לארוחת בוקר- או מה עשינו בשבת בבוקר

קמתי בבוקר והתחשק לי להכין פנקייק.
פשוט.
רק שאני לא אוכלת קמח וחלב, אז חשבתי קצת, נזכרתי בימבה מתכונים שקראתי לאורך השנים ובכל מיני נסיונות שעשיתי כבר והבנתי מה אני עומדת להכין.
גייסתי ילדה אחת (שרצתה) לעזרתי וניגשתי למלאכה




חומרים

1 כוס קמח שקדים
1 כף קמח קוקוס
3 ביצים
1/2 כפית קנמון
מעט תמצית וניל
בננה בשלה מאד (מניחה שלא חובה, פשוט הייתה לי. מאמינה שגם פיסת דלעת מבושלת תעשה את העבודה, או תפוח מגורד)
1 כפית סילאן
שמן קוקוס

אופן ההכנה

מערבבים את הקמחים, מועכים פנימה את הבננה.
טורפים את הביצים ומוסיפים לערבוב וגם את שאר החומרים, מלבד שמן הקוקוס


כשהבלילה אחידה וחלקה למראה אפשר לחמם מחבת שטוחה ורחבה עם 1-2 כפות שמן קוקוס.
אחרי כדקה מניחים מלוא הכפות של פנקייקים על המחבת, אנחנו הכנו בקבוצות של 4 בערך, כדי שהמחבת לא יהיה עמוס מדיי ואפשר יהיה להפוך בנחת.
כשהפנקייק מתחיל לבעבע הופכים אותו לעוד כדקה, ממש ממש דומה לחביתה, ומוציאים החוצה



מחממים שוב כף שמן קוקוס ועוברים לנגלה הבאה.
כך עד שנגמרת כל התערובת



כשהערימה הייתה מוכנה, ערכנו את השולחן


הוצאנו סילאן, דבש ושמנת.
כל אחד מרח לעצמו את התוספת האהובה עליו.
אני מצאתי שהפנקייקים קודם כל נחמדים כמו שהם, בלי תוספת (הצעתי לכל אחד לטעום קודם, לפני ההמתקה, כדי שיכירו את הטעם).
השילוב של שמנת לבד, או שמנת עם מעט דבש היה הכי מוצלח לטעמי.
לא היה לנו סירופ מייפל, אם כי מניחה שזה מה שהחבר'ה היו מעדיפים במידה והיה לנו.

הדבר הכי נחמד עם הפנקייקים האלה (פנקייק= עוגות במחבת...) זה שהם ממש משביעים, אז לא היה צורך לאכול כמות ממש גדולה מהם



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה