"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 14 בנובמבר 2013

כדורי קוקוס- דלעת- שוקולד

אתם כבר מכירים את חיבתי העמוקה לכדורי האנרגיה על בסיס קוקוס, נכון?
זה הנשנוש האולטימטיבי לכל מצב- במקום ארוחת בוקר, לארוחה קלה בין לבין, להביא ליולדות ככיבוד לידה, או כמתנה לארוע מיוחד.

אז אני כל הזמן משכללת ומשדרגת את הכדורים שלי ועושה נסיונות.

הפעם עליתי על משהו ממש מגניב שאני שמחה לשתף אתכם

חומרים

פתיתי קוקוס
פיסת דלעת בינונית
1 כף קקאו איכותי
1 כף סילאן אמיתי (אפשר גם דבש או מייפל)
1 כפית קנמון
1 כפית וניל

אופן ההכנה

ממלאים מלוא הכד של מעבד המזון בפתיתי קוקוס ומערבלים עד ליצירת חמאת קוקוס. לפי טיב הקוקוס התהליך יכול לארוך זמן קצר או ארוך יותר. צריך סבלנות.

בינתיים, או אפילו לפני כן- חותכים דלעת לקוביות לא גדולות ומבשלים עד לריכוך. אפשר גם לאדות, לאפות- מה שעובד עבורכם. מניחים להתקרר מעט כשהדלעת רכה.

אחרי שהדלעת התקררה מעט מכניסים את כל החומרים למעבד המזון ביחד עם חמאת הקוקוס ומערבלים לתערובת אחידה.
מוציאים לקערה ויוצרים עיגולים ומשגרים למקרר, שם הם יתקשו להם.

*** הכדורים הללו לא מתוקים ממש. מי שרוצה להמתיקם עוד, מוזמן.
אני מעדיפה אותם בדיוק כך!

כדורי הקוקוס- דלעת- שוקולד נחים לצד כדורי קוקוס- תמרים
שהכנתי לכיבוד לידה לחברה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה