"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 10 בדצמבר 2013

תבשיל מנגולד בניחוח הודי

חשבתי שיש לי ימבה תרד במקרר והחלטתי להכין איתו תבשיל בסגנון הודי.
אולם כשהגעתי להוציא מהמקרר גיליתי שזה בכלל מנגולד.
לא נורא, אפשר להתייחס אל שניהם באותו האופן.

[בעצם הכל התחיל בבוקר בכלל, כשרציתי חביתה עם תרד ושום ואז גיליתי שזה מנגולד... ואחרי החביתה- המעולה- הבנתי שכדאי לעשות משהו-ומהר!!!- עם כמויות המנגולד האלה]

ארוחת בוקר משגעת. ממליצה בחום
חביתה עם מנגולד ושום וקצת פרמז'ן
שאריות של נתחי דג עם קצת סויה וסילאן מאתמול
ועגבניה!



[ומה בכלל עושים אצלי במקרר מנגולד ותרד? יש לי ימבה בגינה! הם פשוט מגיעים מהחווה וחייבים להשתמש בהם, נכון? או לתת לחברים...]

חומרים

1 כף שמן קוקוס
1 כפית זרעי חרדל
1 בצל
4-5 שיני שום (כל המרבה הרי זה משובח)
2 גזרים
פחית עגבניות חתוכות (בלי כל מיני חומרים), או 3-4 עגבניות בשלות חתוכות
1 כפית מלח גס
1 כפית קארי (אפשר גם פלפל חריף, אני מנועה פה...)
חופן גדול ונאה ביותר של מנגולד/ תרד/ קייל (לבחירתכם)

אופן ההכנה

קוצצים את הבצל, השום, הגזר, המנגולד.
בסיר רחב מחממים את השמן וזורקים אליו את זרעי החרדל.
כאשר אלה מתחילים לקפוץ מכניסים את הבצל, להזהבה ואחריו את השום לערבוב מהיר.
מוסיפים את הגזר לערבוב ואחרי כל אלה את העגבניות.
אחרי שאלה מתחילות לבעבע, מוסיפים 1-2 כוסות נוזלים (מים או ציר עצמות אם יש לכם זמין).
מוסיפים את התבלינים, מביאים לרתיחה ומקטינים את האש.
מבשלים למשך כ-10 דקות, או עד שהגזרים מתרככים


זה הזמן להוסיף את העלים הירוקים ולסגור את המכסה ל 3-4 דקות.
בזמן הזה הירוקים יצטמצמו להם ואז אפשר לפתוח את המכסה, לערבב ולתקן תיבול.

טעים עם אורז, עם נתחי עוף או בשר. מעל דג או ככה כמו שזה

[וזהו... מסתבר שלא הספקתי לצלם עד שהכל חוסל...
חשבתי שצילמתי...
לא נורא, תדמיינו קצת]


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה