"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שישי, 13 בדצמבר 2013

מרק דלעת ו- ערמונים

זו דלעת ערמונים.
לא כזו....


לא, לא דלעת ערמונים...
















דלעת + ערמונים

חומרים

פיסת דלעת- רגילה- בגודל הרצוי והמצוי לכם
בצל גדול
4-5 שיני שום
2 גזרים
פיסת ג'ינג'ר נאה (לפי טעמכם)
כ-200 גרם ערמונים (או 2 חב' של המוכנים בואקום)
ציר עצמות/ מים
1-2 כוסות חלב קוקוס
1 כף שמן קוקוס
כף מלח גס, מעט פלפל שחור גרוס, 1 כפית כורכום, אגוז מוסקט מגורד, אסטרגלוס מיובש (אם יש לכם)
אופציונלי: מעט כוסברה קצוצה

אופן ההכנה

חותכים את הדלעת לחתיכות גסות, כך גם את הגזר, בצל, שום וג'ינג'ר


מניחים בסיר עם ציר עצמות/ מים בגובה הרצוי לכם- לקבלת מרק סמיך או דליל יותר, כראות עיניכם


מביאים לרתיחה, כשרותח מקטינים את האש, מוסיפים את כל התבלינים שרוצים ואוהבים (אפשר להוסיף או לגרוע מהרשימה שלי פה, לפי טעמכם).
כשהירקות רכים זורקים פנימה את חלב הקוקוס, שמן הקוקוס ואת הערמונים המוכנים לעוד מספר דקות של ספיחת טעמים (במידה ויש לכם ערמונים אמיתיים, מכינים אותם במקביל בתנור, עד שמתרככים)


שולפים בלנדר מוט וטוחנים את המרק עד דק. בדקים תיבול ומידת סמיכות ואם יש צורך מוסיפים מים.
אני הכנתי בגירסא קצת דלילה כי הוספתי פנימה נתחי דג ובשר שנותרו לי מארוחה קודמת, כך שזה היה מושלם בעיניי כך, אולם ניתן להסמיך את המרק עוד ע"י הוספת פחות נוזלים .
כוסברה קצוצה מעל, כמובן!