"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום רביעי, 12 במרץ 2014

הכנת גהי- סמנה- חמאה מזוקקת

הפוסט הזה בעצם בא על מנת לתקן עיוות הסטורי בבלוג.
אין פה הסבר על הכנת גהי!
איך זה יכול להיות? יכול...
יש דברים שנראים לי ברורים מאליהם כנראה...

גהי או סמנה היא בעצם חמאה מזוקקת, והכוונה היא לחמאה שהוציאו ממנה את מוצקי החלב, כך שנותר רק השומן הבריא, בלי מוצקי החלב שמצד אחד ישנם אנשים שרגישים אליהם ומהצד השני תורמים לשריפת החמאה בטמפרטורות נמוכות יחסית.
כך שבישול ואפייה בגהי בטוחים יותר מבחינת מניעת התחמצנות השומנים.
מה שהופך אותה לאחד השומנים הבריאים והמתאימים ביותר לבישול ואפייה- אחת ה-שאלות ששואלים אותי הכי הכי הרבה פעמים



גהי נמצאת בשימוש כמזון במסורות שונות, כמו בהודו (וברפואה ההודית- האיורוודה היא משמשת אפילו לריפוי!), במדינות אפריקאיות שונות (התימנים והאתיופים הביאו איתם את הגהי גם לארץ), במטבח הערבי.
ההגיון אומר שכל מי שהשתמש בחלב ומוצריו בהסטוריה מצא דרך לשמר את שומן החלב בצורה יעילה, כזו שאינה מצריכה קירור ואינה נהרסת בקלות. כך שהיה קל לשלבה במזון כמקור איכותי לשומן זמין.

המתכון הראשון שממנו הכנתי גהי היה של איילת, שיש בו הסבר מעולה בעיניי (באנגלית) 
הסבר נוסף, בעברית
ואפילו הסבר בוידאו

מה שצריך הוא רק חמאה וכדאי הכי איכותית שתמצאו- מפרות שאכלו עשב.
החמאה הזו היא צהובה יותר וכך גם הגהי שיוצאת ממנה

הסיר עם הגהי מימין, כמובן
[משמאל זה הבולונז]