"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 19 ביוני 2014

נתח אסאדו בתנור עם תערובת תבלינים יבשה ארומטית

הרבה פעמים אני מבינה מה אני הולכת להכין רק רגע לפני...
קטע כזה.

ראשית, הפעלתי את התנור.
חום גבוה בהתחלה 230 מעלות. כדי לתת "מכת חום" ראשונית של 30-40 דקות.

אחרי שניגשתי לנתח האסאדו (שפונדרה) היפה שלי לקחתי צלוחית והכנסתי אליה כמה תבלינים טחונים יבשים

yay! הצלחתי לכתוב את זה...
אה, הוספתי בסוף גם עוד אבקת שום
*** לפרוטוקול האוטואימוני AIP יש לבחור בתבלינים המתאימים בלבד ***

ערבבתי אותם ביחד היטב ובידיים עשיתי מסג' לנתח.
מסג' טוב כזה.
הנחתי אותו בסיר הברזל ושיגרתי לתנור לכ-40 דקות



בינתיים קילפתי ירקות והכנתי אותם להצטרף לנתח בהמשך

מלא בצלים קטנים, זוקיני, בטטה, דלעת ערמונים, תפוחי אדמה
שיהיה מספיק לכולם

*** לפרוטוקול האוטואימוני AIP יש לבחור בירקות מתאימים ***
*** לדפ"מ SCD יש לבחור בירקות מתאימים ***

כשעבר הזמן, הוצאתי את הסיר (בזהירות) מהתנור, פתחתי- התבשמתי מהריח!!!- והוספתי את הירקות פנימה

מסביב

וגם ממש מעל (רואים כמה בצלים קטנים חמודים?)

זהו.
נשאר לנו- רק- לחכות כמה שעות טובות.
על חום של 160 מעלות הסיר המשיך לבלות בתנור עוד כ-3 שעות עד הארוחה.

אה, שכחתי... הוספתי גם איזה כוס סאקה מעל הירקות והנתח.
למה סאקה? כי זה מה שהיה לי פתוח... אם היה יין אדום הייתי שמה אותו, אני מניחה...
אפשר גם ציר עצמות, או מים.
ואפשר גם בכלל בלי, הירקות והנתח יוציאו את הנוזלים שלהם גם ללא עזרה

זו מנה שמתאימה- ביותר!!!- לארוחה חגיגית, ארוחת שישי או שבת בצהריים.
או ליום חול כלשהו

ערבבתי קצת שום קצוץ עם מלח גס ושמן קוקוס
ושפכתי מעל הירקות ממש לפני ההגשה, בסיר החם
 בקושי נשאר משהו מהסיר הגדול הזה אחרי ארוחה של 7 אנשים (גדולים וקטנים...)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה