"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שישי, 6 בנובמבר 2015

שפונדרה בתנור עם דלעת והמון בצל

פשוט פשוט
כמה נתחי בשר- אפשר להחליף נתח, כמובן- ירקות ותבלינים
בישול ארוך בתנור של כמה שעות
ויש ארוחה מזינה ומשביעה

חומרים

1 ק"ג נתח בשר לבישול ארוך
5 בצלים
פיסת דלעת
תערובת תבלינים לטעמכם, אני השתמשתי ב: מלח, פלפל, פפריקה מעושנת, כורכום, אבקת שום
*** לפרוטוקול האוטואימוני AIP אפשר בלי הפפריקות למיניהן ***

אופן ההכנה

מחממים תנור ל 250 מעלות.
מכינים סיר ברזל שמתאים להכנס לתנור.
חותכים את הבשר לנתחים גדולים, מתבלים ומערבבים היטב בתוך הסיר



מוסיפים את הבצל והדלעת חתוכים לנתחים גדולים יחסית, בכל זאת בישול ארוך...



הוספתי כמה כפות מהכלי המיוחד שלי, בו אני אוגרת שומן שנשאר מאפיית קציצות, עוף בתנור וכו'.
חבל לבזבז את זה לצנרת במטבח, נכון?
שומנים איכותיים וג'לטינים למיניהם. שווה!




ומשגרים לתנור.
בהתחלה על החום הגבוה לכ-30 דקות.
ואז מקטינים את האש ל-150 מעלות ומשאירים בתנור 3-4 שעות