"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שני, 11 בינואר 2016

ארוחת בוקר מחממת לב

בימים הקרים האלה אני לא יכולה כמעט להביא את עצמי לאכול משהו לא מבושל, או לפחות מחומם- קררררר כל כך!

מאחר ודייסה אינה אפשרות עבורי (פליאו, וזה) ואני בד"כ רוצה משהו מהיר יחסית ולא תמיד יש לי דלעת זמינה להכין את הפודינג המהמם הזה אני בוחרת במשהו אחר.
זה קצת שדרוג של הגירסא המהירה עוד יותר הזו שלי, כי אני רוצה להכניס עוד כמה דברים פנימה.
התוצאה יוצאת דייסתית משהו בהחלט ומתאימה לכל מי שבוחר לאכול ללא דגנים/ קמח/ גלוטן וכו'

חומרים

פיסת חמאה נאה (עדיף מחמאה צהובה, מפרות שאכלו עשב. בד"כ אלה פרות חו"לניקיות... אין מה לעשות)
בננה בשלה
חמאת קוקוס- 1-2 כפות או פרלין גדול 
2 תמרים קצוצים
1 כפית קנמון טחון (אפשר להוסיף גם הל טחון, ג'ינג'ר מגורד וכו')
2 ביצים
2 כפות שמנת של פעם


אופן ההכנה

מחממים חמאה במחבת.
זורקים פנימה עיגולי בננה ומערבבים 1-2 דקות עד שהם מתרככים קלות.
קוצצים את חמאת הקוקוס שמתקשה בחורף ומוסיפים אותה למחבת עם הקנמון והתמרים ומערבבים היטב עוד כדקה.
מוסיפים את הביצים ומקשקשים למידת העשייה הרצוייה לכם, מוסיפים את השמנת לעוד ערבוב קליל ו...זהו.
ארוחת הבוקר מוכנה



בהגשה הוספתי תות קצוץ, קצת אוכמניות קפואות ו2 אגוזי פקאן קצוצים.
לא חובה, אם כי בהחלט משדרג את החוויה והטעם!