"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 17 בינואר 2016

עלים ירוקים- כמה קל וחשוב לשלב אותם באוכל באופן קבוע!

בדיוק כך!
זה נראה לרגע אולי עוד קצת עבודה, עוד דברים להוציא מהמקרר, לשטוף, לחתוך...

מצד שני- היי, אלה רק עוד כמה עלים להוציא מהמקרר, לשטוף, לנער, לקצוץ ו....יאללה להוסיף לביצה, לסלט, לתבשיל, למרק.

כמה עבודה זה כבר יכול להיות???

וכמה ערך יש להם!
ואין זה משנה- לצורך העניין- אם אתם טבעונים, צמחונים, נטולי גלוטן או פליאוליתים מדופלמים!
פה כל הגישות מתאחדות להן- הלוואי עלינו בעוד תחומים...

עלים ירוקים הם מקבוצות הירקות החשובות ביותר אם לא ה-!! הם מכילים שפע של רכיבי מזון חיוניים- 
ויטמיני B למיניהם, ויטמין C, ויטמין K, סידן, מגנזיום, אבץ, ברזל ועוד שפע ויטמינים ומינרלים ביחד עם כלורופיל, נוגדי חימצון, חלבונים, חומצות שומן חיוניות בחלק מהם והכל בכזה שפע.
ממש חבל שלא לשלב אותם בתפריט היומיומי הקבוע שלנו. חבל.
נכון שבכל ירק יש תכולה שונה של רכיבים, אולם אין זה משנה. גוונו ביניהם- פעם תעבדו עם מנגולד, פעם עם קייל, פעם עם כרוב, פעם עם סלרי או פטרוזיליה. לא ממש משנה גם אם תעצרו בצד הדרך ותקטפו מלוא החופניים  חוביזה, גדילן מצוי, שן הארי או.....

העיקר שתכניסו אותם לתפריט שלכם ותזכו ביתרונות הבריאותיים שהם מספקים!

כדאי לחממם קלות, לבשל, להקפיץ בקצת שמן קוקוס/ חמאה/ שמן זית (או לפי בחירתכם). זאת על מנת לבטל את החומרים מעכבי הספיגה שיש בהם (כמו חומצה אוקסאלית למשל) ולמקסם את היתרונות הבריאותיים שיש להם עבורנו.

ולמה בעצם כתבתי את הפוסט הזה? כי באחד הבקרים עמדתי להכין לי ארוחת בוקר עם שלל הירקות שנשארו על השיש מקופסאות הבוקר של הילדים + ירקות בתנור מאתמול. זה היה הכי קל, רק להמיס חמאה, לחמם/ לטגן ירקות, להוסיף ביצים ו...זהו.
ואז נזכרתי שיש לי שפע ירוקים במקרר.
החלטתי לא להתעצל, פתחתי, הוצאתי קצת קייל, קצת מנגולד וקצצתי אותם.
הם נכנסו ראשונים למחבת, אחרי החמאה ולפני שאר הירקות.
זה הוסיף לי אולי אולי דקה לתהליך ההכנה. אולי!
ולגמרי היה שווה את זה!
אז החלטתי לכתוב ברגע "חם" של תובנה, כדי שגם אתם תהנו

הנה מאמר ממש ותיק שלי, שנכתב בתחילת דרכי המקצועית, על העלים הירוקים (רואים שהרבה לפני הפליאו, אם כי יש שם כמה רעיונות נחמדים שכבר נשכחו ממני. כיף להיזכר...).

ואם אין לכם עוד רעיונות חפשו פה בבלוג את תווית ה"עלים הירוקים" וקבלו שפע רעיונות.
בתאבון!