"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 7 באפריל 2016

קציצות בהשראה אסיאתית

כאמור קציצות הן מהמנות האהובות עליי.
מי שעוקב אחרי הבלוג מכיר כבר את תווית הקציצות ויודע שיש בה מגוון גדול מאד כבר.

הפעם אני מצרפת קציצות בהשראה אסיאתית, שכבר יצא לי להכין כמה פעמים, אולם רק עכשיו הבנתי שהן לא בבלוג.

חומרים

1 ק"ג בשר טחון לבחירתכם (בקר, כבש, הודו אדום, עוף, לב בקר וכו')
חבילת בצל ירוק
1-2 שיני שום
פיסת ג'ינג'ר לא קטנה
2 כפות רוטב סויה (עם או בלי גלוטן), או coconut aminos עבור מי שלא משתמש ברוטב סויה
כמה עלי בזיליקום
תבלינים: פלפל שחור, פלפל חריף, זרעי כוסברה טחונים
חופן פתיתי קוקוס- או- כף קמח קוקוס
אפשר גם כפית שמן שומשום (לא היה לי), או טחינה (נגמרה לי)
אופציונלי: כפית סירופ מייפל/ דבש/ סילאן או 1-2 תמרים
*** ניתן לערוך התאמות ל פרוטוקול האוטואימוני AIP ולדפ"מ SCD ***

אופן ההכנה

בקערה מניחים את הבשר.
במעבד מזון טוחנים היטב את כל שאר המרכיבים ומערבבים היטב עם הבשר.
לשים בידיים וצרים קציצות.

אפשר לאפות אותן בתנור המחומם ל-180 מעלות. על נייר אפייה. למשך 15-20 דקות.
אפשר גם לבשלן במרק/ תבשיל ירקות עם חלב קוקוס.

יאמי!!!!


משמאל אלה הקציצות האסיאתיות שלי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה