"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 5 בפברואר 2017

ירוקים עונתיים מוקפצים- שום ירוק, אפונת שלג ועוד

כל עונה והירוקים שלה, והרי אנחנו כבר יודעים כמה חשובים לנו העלים הירוקים למיניהם.
כיף שיש לנו שפע גדול מהם בחורף.

הכנתי אתמול תבשיל ירוקים מוקפצים מירוקי העונה, עם שום ירוק, אפונת שלג ותרד.
פשוט פשוט וכל כך טעים ומשדרג כל מנה.

מעולה עם אורז, יכול להתאים גם עם נתחי בשר, עוף, כבסיס לשקשוקה וכן הלאה




חומרים

כף שמן קוקוס
בצל בינוני
3-4 גבעולי שום ירוק
חבילת אפונת שלג
חצי חבילת עלי תרד (אפשר לשים כמה שרק רוצים)
תבלינים: מלח, פלפל שחור גרוס, מעט פלפל צ'ילי (לפי הטעם)
אופציונלי: 1/2 כוס ציר עצמות

אופן ההכנה

קוצצים את הבצל ואת השום הירוק- שורש וגבעול לחוד וחלקים ירוקים לחוד, כמו עם כרישה.
חותכים את תרמילי האפונה ל-3 חלקים ואת עלי התרד.

במחבת מחממים את שמן הקוקוס ומכניסים את הבצל, מערבבים עד להזהבה ומוסיפים את החלק הלבן של השום הירוק (נשמע מצחיק 😆) ומערבבים היטב במשך כמה דקות.
מוסיפים את אפונת השלג לערבוב ואת התבלינים גם כן. 


אחרי שהכל הוקפץ/ עורבב ביחד במשך זמן מה, אולם הצבע נותר ירוק חזק, מוסיפים את עלי התרד לערבוב קצר נוסף.
כאן אפשר להוסיף את ציר העצמות, או מעט מים/ מרק צח. הנוזלים ירתחו וייספחו למשך 2-3 דקות והתבשיל יהיה מוכן לאכילה!
בתאבון