"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שישי, 9 ביוני 2017

כדורי אנרגיה טייגרנאטס שוקולדיים

מי שעוקב אחרי הבלוג מכיר כבר את חיבתי לכדורי אנרגיה למיניהם (ובכלל למאכלים עגולים קטנים, כמו קציצות למשל).
אני אוהבת להכין כמות של כדורי אנרגיה ולשמור במקרר.
הם יכולים לשמש קינוח, ארוחה בפני עצמה, משהו להביא לאירוח או להעניק לחברה שילדה.

כדורי האנרגיה האלה הם סופר מרוכזים ומכילים שפע רכיבים תזונתיים בכל ביס וגם משביעים ביותר, כך שממש קשה לאכול מהם הרבה

חומרים

1.5 כוסות פתיתי קוקוס –או לחלופין- 1 כוס חמאת קוקוס
1 כוס קמח טייגרנאטס (מפקעות מקולפות)
15 תמרים
2 כפות אבקת קקאו איכותית (אפשר להסיר עבור העוקבים אחר הפרוטוקול האוטואימוני AIP )
כפית קנמון

אופן ההכנה

מניחים את פתיתי הקוקוס בבלנדר חזק (ויטמיקס, JTC ודומיהם) או במעבד מזון חזק ומעבדים עד לקבלת חמאת קוקוס.
מוסיפים את שאר המרכיבים ומעבדים עד לקבלת תערובת חלקה




בידיים יוצרים כדורים מהתערובת ומכניסים לקופסא שיכולה להישמר במקרר במשך מספר שבועות (אם תצליחו לעמוד בפיתוי...)