"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 31 ביולי 2018

סלט כרוב- מנגו- כוסברה- עוף

יש ימים בהם המקרר כבר דיי ריק, רגע לפני הקניות הבאות
רגע לפני שהוא שוב מתמלא
ולכאורה זה נראה כאילו אין מה לאכול בכלל
אולם אז אני מוצאת כמה דברים, מחברת ביניהם ויוצאת יצירה מופלאה שיכולה לחזור על עצמה, אם נרצה- למה לא?


סלט קייצי של נתחי חזה עוף, כרוב סגול, כוסברה, מנגו ופקאנים

חומרים

פלח כרוב סגול
מנגו בשל
חופן עלי כוסברה 
נתחי עוף 
חופן פקאנים וגם מעט שמן קוקוס ומלח
לרוטב: שמן זית, מיץ לימון, קצת חומץ בלסמי (לא חובה), מלח, פלפל, שום טרי קצוץ או אבקת שום, חרדל, סילאן/ דבש/ מייפל

אופן ההכנה

נתחי העוף היו לי במקרר מהארוחה של היום הקודם


ארוחה פשוטה, כייפית וקלה מאד להכנה
אם אין לכם נתחי עוף מוכנים, תוכלו לחתוך אותם ולהקפיץ במחבת עם התבלינים האהובים עליכם. מאחר והם בדרך להכנס לסלט, אולי לא כדאי לתבל מדיי, או לתבל בכיוון טעמי הסלט.
מקררים אותם מעט לפני הכנסתם לסלט.

קוצצים את הכרוב והכוסברה ומניחים בקערה.
חותכים מנגו לריבועים ומוסיפים בעדינות.

במחבת מחוממת, מקפיצים את הפקאנים לכמה דקות ללא שמן או עם מעט שמן קוקוס ומלח. מוציאים וקוצצים עבור הסלט.

מערבבים את כל חומרי הרוטב ביחד, טועמים ומתקנים תיבול.
מערבבים את כל מרכיבי הסלט ביחד בקערה, יוצקים את הרוטב ומערבבים בעדינות.

הסלט טעים חמים, קר וגם ביום שאחרי.
זו ארוחה בפני עצמה!
אפשר להכין את כל מרכיבי הסלט ובכל ארוחה להכין רק מנה בגודל המתאים.
בתאבון והמשך קיץ מהנה



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה