"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שבת, 29 בספטמבר 2018

קציצות כמו של איילת

השבוע היינו בביקור מולדת באזור פרדס חנה- כרכור לכמה ימים ובדרכי דרומה עצרתי אצל איילת (מ"התבלינים של איילת") כדי לבקר וגם כדי לחדש לי קצת את מלאי התבלינים



כשנכנסתי לאתר כדי לדעת מה ארצה להזמין נתקלתי במתכון שלה ל"קציצות ברוטב רימונים" ותייקתי לי בראש.
אני הרי ממש ממש אוהבת קציצות.

וכמו שזה תמיד קורה עם המתכונים שנתקעים לי בראש, הם הראשונים שמתחשק לי להכין. כך שכשחזרנו הבייתה גיליתי ש"במקרה" היו לי כמה רימונים קצת ישנים יותר מהאחרים. רכז לא היה לי בכלל.
אז הכנתי את הקציצות כך שהן היו יחסית קרובות למקור (באופן מפתיע, כי אני לא ממש אוהבת להיצמד למתכונים בד"כ).

שינויים קלים שבכ"ז עשיתי:
הוספתי ג'ינג'ר מגורד וכורכום מגורד והמון המון שום לרוטב עצמו. וסילאן במקום דבש. והרבה שום לתערובת הקציצות וצנוברים גם.

כשהרוטב היה יחסית מוכן ולפני שהכנסתי פנימה את הקציצות החלטתי לטחון אותו, כדי שיהיה חלק וייראה יותר טוב בעיניים לחלק מבני הבית (מכירים את זה?)



התמונה לקוחה ברשות מפרסום המתכון באתר של איילת



מנה מצויינת לאחת מארוחות החג הקרובות, לארוחת שישי או לסתם יום של חול




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה