"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 27 בנובמבר 2011

קציצות בתנור

אחרי המתכון של טלי, גם אני חייבת לשים מתכון של קציצות.
אולם הפעם נלך על קציצות אפויות בתנור. פשוט במקום לטגן אותן וכל הבלאגן (והבעיה הבריאותית) קוצצים אותן, מניחים בתבנית בתנור ומשגרים ל 20-30 דקות.

חומרים

1/2 ק"ג בשר בקר טחון
פיסת דלעת לא גדולה
בטטה קטנה
בצל גדול
כמה שיני שום (כמה שיותר...)
שפע של ירוקים (כוסברה, פטרוזיליה, סלרי, שמיר)
תבלינים: מלח, קארי, כורכום, כמון וכל מה שאוהבים (אצלנו בעיקר 2 הראשונים)
*** לפרוטוקול האוטואימוני AIP תבלינים "כשרים" ***

אופן ההכנה

מחממים תנור ל-180 מעלות.
בבלנדר מערבלים את הירקות (אפשר להוסיף גם קצת אגוזים אם רוצים. יאמי)

קצת מזכירה את התמונה של טלי, נכון?

איילה עוזרת, היא עושה "אווווּ"

בקערה מערבבים את הירקות הקצוצים עם הבשר והתבלינים, ערבוב טוב- בידיים!


היא מתחילה בעדינות

ואז אני מצטרפת סופסוף
ואפשר באמת להפשיל שרוולים


יוצרים קציצות ומניחים בתבנית (כדאי בנייר אפייה, כדי להמנע ככל שניתן מהלכלוך)

קצת כמו עוגיות, נכון?
אופים 20-30 דקות
מוציאים



ו....נהנים לאכול!

איילה טועמת ממעשי ידיה
וגם אומני מצטרפת לארוחה

אצלנו זו ארוחה בפני עצמה (עם כל הירקות שיש ביחד עם הבשר). אפשר לטבול בטחינה או בכל מטבל שנראה לכם מתאים.
אפשר, כמובן, גם עם מנה פחמימתית, אם רוצים, או כחלק מארוחה גדולה יותר.
מהנסיון שלי, לא הייתי צריכה אף פעם ביצה או פרורי לחם, או משהו שכזה. הבשר פשוט "תפס" את הכל.