"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום רביעי, 30 בנובמבר 2011

מג'דרה וסלט חורפי- צבעוני

מג'דרה זו ארוחה קלאסית, לא?
איך עוד לא עשיתי את זה עד עכשיו? לא ברור...
זה מין שילוב קלאסי של אורז ועדשים שיוצר חלבון מלא, כך שזו מנה שמתאימה מאד לצמחונים ולטבעונים, אם כי גם אוכלי הבשר יכולים ליהנות ממנה כמנה עיקרית, או כתוספת.
כמובן שאני מכינה אותה עם אורז מלא (עגול בד"כ), אפשר גם עם בורגול מלא ואפילו עם קינואה או דוחן או גריסים.

חומרים

כוס אורז מלא עגול
1/2 כוס עדשים ירוקים/ חומים (אפשר גם שחורים)
בצל
שום
תבלינים: מלח, קארי

אופן ההכנה

אם זוכרים ויש זמן, כדאי להשרות את האורז והעדשים. הכי טוב ללילה, הדבר הבא הכי טוב, לכמה שעות


כשניגשים לבשל פשוט מסננים











מאדים את הבצל במעט מים, מוסיפים פרוסות של שום ומערבבים היטב.
מוסיפים את האורז והעדשים ומערבבים, מוסיפים את התבלינים, מערבבים עוד קצת ואז מוסיפים מים (אני בד"כ מוסיפה כמות כפולה של מים על החומר היבש)


מביאים לרתיחה, מקטינים את האש וממשיכים לבשל כ 30-40 דקות, או עד שהאורז והעדשים מתרככים ומוכנים והמים נספגו להם.
בסוף מוסיפים מעט שמן זית מעל התבשיל ומערבבים [כך מונעים את התחמצנות השמן בטיגון ושומרים על ערכיו וטעמו הייחודי].

לצד המג'דרה אפשר לאכול מגוון של סלטים, מתבלים, טחינה וכן הלאה.
הפעם הכנתי סלט שורשי- חורפי ותיבלתי בהשראת אמנדה.

חומרים

סלק קטן
קולרבי
גזר בינוני
לרוטב: 1/4 כוס שמן זית, חופן אגוזי קשיו, כמה שיני שום, 2 גבעולי סלרי על עליהם, עגבנייה, מלח גס

אופן ההכנה

מגרדים (בפומפיה, מנדולינה וכו') את השורשים לקערה


בבלנדר מערבלים את רכיבי הרוטב למרקם חלקלק פחות או יותר


שופכים את הרוטב על הירקות ומערבבים היטב


יוצא שילוב נהדר של מג'דרה עם סלט צבעוני וטעים



סימון תזונתי עבור מנה\יחידה
אנרגיה344 קלוריות
חלבונים8.8 גרם
פחמימות39.8 גרם
שומנים18 גרם
פורטל תזונה, דיאטה, מתכונים ואוכל
© אנלייזר למתכוןעלולה להיות סטייה בנתונים.