"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 29 בנובמבר 2011

ארוחת צהריים נאה (RAW FOOD)- פוסט אורח מאת אמנדה פיין

את אמנדה פגשתי בכל מיני גלגולים עד היום. אפילו גדלנו באותה עיר והיא נשואה לאח של בן שכבה שלי. נו, משהו מאד ישראלי כזה...
כשראיתי שהיא התחילה להעביר סדנאות של raw food בקשתי ממנה שתכתוב קצת על ההתנסויות שלה כאמא שמכינה ארוחות צהריים למשפחה בסגנון הזה.


כרו- פודיסטית (ניזונה ממזון נא כלומר לא בושל,אודה או נאפה) וכאימא אני מוצאת את עצמי מכינה ארוחת צהריים פעמיים ביום- אחת לי ולאישי ואחת לבנותיי (האיש מנשנש גם את שלהן).

כדי לצמצם את העניין וכדי להכניס לגופן היקר של יקירותיי מזון באמת איכותי, בעל תדר גבוהה ,של חיים, מזון מזין ומרפא אני משתדלת לפעמים לספק את כל בני הבית בארוחה אחת (לא תמיד זה מצליח לפעמים יש טענות
שמתחלפות בהתאמה. אם הקטנה התלוננה ראשונה הגדולה טוענת שהאוכל ממש טעים ולהיפך. מכאן אני מסיקה שהכול בסדר).
החשיבות של מזון טבעוני חי היא בכמות חומרי ההזנה המאוד גבוהה, ויטמינים,אנזימים ושאר נוטריאנטים. זהו מזון שמשאיר את הגוף חי,אנרגטי ובריא.לוקח קצת זמן להתרגל לטעמים האחרים אבל אחרי שמתרגלים זה תענוג.

אז מה עושים לצהריים

יש למשפחה מטע אבוקדו כך שיש כרגע שפע לא מוגבל





אז מה עושים עם אבוקדו ודלורית? 
מרק חי .

קולפים את הירקות וחותכים לחתיכות
מכניסים לבלנדר עם מעט שמן זית, שן שום פרוסה, מלח ותבלינים (אנחנו בבית אוהבים חריף אז אני מוסיפה צ'ילי אפשר מעט חוויג' למרק או כמון.להיזהר עם התבלינים שלא ייצורו טעם מריר) מוסיפים מים 3/4 גובה של הירקות כדי שיצא סמיך






מפעילים את הבלנדר והינה מרק נא בקלילות






כדי להשלים את ארוחת הצהריים ולהפוך אותה לצבעונית. החלטתי להכין גם פסטה נאה-זו היא פסטה מירקות, נטולת קמח ומלאה בחיים.
אפשר להכין אותה ממגוון ירקות .נהוג להשתמש בקישואים ובדלעת. אני אוהבת את הדלעת (לא נעים להודות, הירק היחיד שאני לא אוהבת, בלי להעליב זה הקישוא ועימו הסליחה)




כדי ליצור רצועות אני משתמשת במנדולינה שעושה רצועות דקות ומגרדת עליה את הדלעת

חשוב להשתמש בחתיכה די ארוכה של דלעת וליישר לפני תחילת הגירוד.
מתקבלות רצועות דקות כתומות ויפות.
כדאי להמליח מעט ולמסג' קלות כדי שהרצועות תתרככנה .להניח בצד לכמה דקות





להניח במסננת ולשטוף את המלח .לתת למים לנזול. אנחנו רוצים רצועות יבשות עד כמה שאפשר.


לרוטב:1/3 כוס שמן זית.
1 עגבנייה מיובשת
6 זיתים מגולענים
פלפל רמירו חתוך
1/4 כוס קשיו
 חתיכת אצת דולס( אופציונאלי)
1-2 שיני שום חתוכות
מעט תימין ואורגנו
עגבניות חתוכות לקוביות קטנות

בבלנדר שמים את שמן הזית,עגבנייה מיובשת,זיתים,שום,פלפל,אצה,טימין, אורגנו וקשיו
טוחנים קצרה- אנחנו רוצים שיהיו חתיכות
מסדרים את ה"פסטה" יפה על צלחת שופכים מעל את הרוטב




מפזרים עגבניות טריות מעל ואפשר לקשט עם בזיליקום

בתאבון!

הקטנה שלי אהבה מאוד הגדולה במחנה היא הפסידה.