"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שני, 5 בדצמבר 2011

ארוחת צהריים חגיגית- לשם שינוי

לא תמיד אנחנו אוכלים רק ארוחות פשוטות כאלה של יומיום.
לפעמים יש ארועים, חגיגות, ימי הולדת והתכנסויות משפחתיות למיניהן.

רציתי לשתף בארוחה המשפחתית שהייתה לנו בשבת, לכבוד יום הולדתה השלישי של איילה



החלטתי שאני לא משתגעת עם אלף ואחת מנות, אלא מדייקת את מה שאני הכי רוצה ועושה את זה במינונים המתאימים.
החלטתי על מרק השומר של עופרי  ועל תבשיל קדירה חורפי של בשר (לגולש) עם שפע של ירקות.
היה גם סלט ירקות גדול (עם נציגויות מהגינה כמובן)


וטחינה. אמא שלי הביאה את סלט החצילים המסורתי שלה (במיונז).
אני גאה לומר שכמעט ולא היו פחמימות מרוכזות בארוחה הזו, מלבד מה שאחרים הביאו, כמו סלט תפוחי האדמה של אמא שלי (שאני ממש אוהבת אותו), החלה שאבא שלי מביא תמיד לארועים האלה (זה פק"ל אצלו. ותמיד יש שארית שמישהו מתנדב לאמץ) ואולי קצת פרורי לחם בקציצות שחמותי מכינה.
בהשראת איה, הכנתי גם כרובית שלמה אפוייה בתנור, עם עיגולי חציל קלוי לעיטור. איילה היא ילדת כרובית אמיתית!

איזה דוגמן סידרתי לי, אה?


אה, והייתה העוגה. כי אי אפשר בלי עוגה "חומה" ביומולדת (למרות שלפעמים יש עוגות כתומות עם ציפוי חום, או עוגות אחרות. רפאל ביקש עוגת קצפת ותותים ליומולדת שלו, זה כבר יהיה אתגר בשבילי...)


אין ספק שזו ארוחה משביעה ומגוונת ולא מצריכה להשתגע בשבילה...

קדירת בקר וירקות בתנור


חומרים

1.5 ק"ג בקר לגולש (פילה מדומה)
שפע של ירקות: דלורית, דלעת, בטטות, תפו"א (קצת), כרובית, בצל, המון שום
תבלינים: מלח גס, פלפל שחור, קארי

אופן ההכנה

מחממים תנור ל-200 מעלות.
מכינים את סיר הקדרה, לפי הגודל הרצוי. אני אוהבת את סירי הברזל למיניהם, עושים אחלה עבודה בבישול של כמה שעות (והם גם יפים!).
על מחבת מחממים מעט שמן זית ומקפיצים את נתחי הבשר למספר דקות, תוך כדי ערבוב, כדי ש"ייסגרו". הם הופכים לחומים- אפורים כאלה

אדמדמים


בדרך ל...

מחכים יפה בצד לתורם

מניחים בסיר את כל הירקות חתוכים (כדאי לחתוך לחתיכות בינוניות- גדולות, כדי שהירקות לא ייעלמו להם בבישול הארוך) ואת נתחי הבשר והתבלינים. מערבבים ערבוב גס
יוצקים מעל מים רותחים עד לכיסוי כל החומרים. אם רוצים שזה ייצא יותר מרקי/ תבשילים, מוסיפים עוד מים. אני גם אוהבת להסתכל אחרי כשעה- שעה וחצי ולראות מה מצב מפלס המים. אם יש צורך מוסיפים עוד מים תו"כ הבישול בתנור.
מתחילים בחום של 200 מעלות למשך כחצי שעה- שעה ואז מורידים ל 150-160 מעלות ואופים לעוד כשעה וחצי- שעתיים. כדאי לוודא שהבשר רך בתום הבישול


סימון תזונתי עבור מנה\יחידה
אנרגיה701 קלוריות
חלבונים54.2 גרם
פחמימות47.4 גרם
שומנים31.8 גרם
פורטל תזונה, דיאטה, מתכונים ואוכל
© אנלייזר למתכון
עלולה להיות סטייה בנתונים.


הריח בבית מהמם!
האמת שזו ארוחה בפני עצמה ואין יותר מדיי צורך במשהו מעבר לזה...
טוב, סלט תמיד הולך טוב.

9 תגובות:

  1. אכן שמחנו לאמץ את החלה...

    השבמחק
  2. איזו מתוקה איילה. מזל טוב.

    השבמחק
  3. מתוקה מתוקה ילדת הכרובית שלך! והעוגה... איזה כיף להיות בת שלוש ולקבל עוגה חומה עם המון לבבות

    השבמחק
  4. תודה על הברכות!
    אורית, סחטיין עלייך! סופסוף עוד מישהו במשפחה קורא את הבלוג :-)

    השבמחק
  5. ראית? יש הפתעות...
    אחרי שהוזכרנו (כמעט) מפורשות, הייתי חייבת להגיב :-)

    השבמחק
  6. תמיד טוב לקרוא לדברים בשמם :-)

    השבמחק
  7. הי,
    למה לא לטגן את הבשר בסיר שכבר הולך לתנור?
    סיר ברזל מסתדר עם טמפרטורה גבוהה של 200 מעלות? נדמה לי שכשקניתי את הסיר בהוראות היה רשום לא לשים ליותר מ-180 מעלות...

    השבמחק
  8. סיר ברזל מסתדר גם עם טמפרטורות גבוהות יותר מזה. זה כל העניין עם סיר ברזל...
    אפשר להכין את הבשר באותו הסיר, רק שזה קצת מסורבל לדעתי, כי זה סיר גדול וכבד ועד שהוא יתחמם מספיק ייקח זמן. מה שעל מחבת יילך מהר יותר, לדעתי.

    השבמחק
  9. מחכה בקוצר רוח לעוד מתכוני "ארוחה בסיר אחד " או "ארוחה בחמש דקות" :) טוב, עשר דקות זה גם בסדר :)

    השבמחק