"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 4 בדצמבר 2011

פשטידת פסטה

במסגרת שדרוג השאריות ובעקבות הפוסט "של גיל" מצאתי את עצמי עם כמות נאה של פסטה שנותרה מיום קודם. במקום להשאיר אותה כפי שהיא החלטתי לשדרג באמת ולהכין פשטידת פסטה.

הגינה כבר מלבלבת, גם מבלי שנעשה דבר



והמנגולדים יוצאים להם גם כך סתם באמצע הדרך

גם את התרד רואים מבצבץ לו, למעלה מימין
כך שזו הזדמנות טובה לשלבם בבישולים כבר, כי בהמשך באמת יהיו המון! בטח עוד אשתף בפשטידת מנגולד כזו או אחרת בהמשך.

חומרים

שאריות של פסטה (או אם רוצים, פסטה חדשה מבושלת)
3 ביצים (כמות הביצים קשורה, מן הסתם, לכמות הפסטה שנותרה לכם. צריך לראות איך זה "נתפס")
3-4 עלי מנגולד
1/3 דלורית
גזר קטן
תבלינים: מלח, פלפל (פה שמתי גם אבקת ירקות מיובשים שהייתה לי) וכל מה שעוד רוצים בו
אפשר להוסיף גם גבינה כלשהי, אם רוצים (אני הוספתי קצת פרמז'ן מגורדת)
אפשר להוסיף גם בצל ושום (הפעם לא הוספתי וחבל... זה היה מוסיף)

אופן ההכנה


מחממים את התנור ל- 180 מעלות.
במעבד מזון קוצצים את הירקות.
בקערה מערבבים את הירקות הקצוצים עם הביצים, טורפים היטב. מוסיפים את התבלינים ואת הגבינה לערבוב
מערבבים פנימה את הפסטה



משטחים בתבנית


ושולחים לתנור לכ-30-40 דקות, או עד שהפשטידה עומדת בזכות עצמה

הייתי חייבת לטעום קצת (היה חסר קצת מלח...)

סימון תזונתי עבור מנה\יחידה
אנרגיה210 קלוריות
חלבונים12.7 גרם
פחמימות23.7 גרם
שומנים7.2 גרם
פורטל תזונה, דיאטה, מתכונים ואוכל
© אנלייזר למתכון
עלולה להיות סטייה בנתונים.

אפשר לאכול ביחד עם סלט, עם טחינה, עם ממרח אבוקדו וכן הלאה.