"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום רביעי, 7 בדצמבר 2011

פוסט אורח- קציצות כרובית של נטע שפורן

את נטע הכרתי דרך הפייסבוק ואני מאד אוהבת את אופן הגשת המתכונים שלה. הם תמיד נראים לי פשוטים להכנה, טעימים ומאד מזינים.
בדיוק בראש שלי.

היא שלחה לי את המתכון שלה לקציצות כרובית (ואני כזכור לכם ממש אוהבת כרובית), אז ברור שהתלהבתי.


כשמתחילים עם קציצות הכרובית האלו קשה להפסיק ראו הוזהרתם.
הקטנטן שלי מת עליהן.
[נטע שפורן]
חומרים

ראש כרובית מבושל
בטטה קטנה מבושלת
גזר או דלעת מגורדים גס
בצל מאודה בשמן
ביצה אורגנית
חצי כוס פירורי לחם אני משתמשת בכוסמין
תבלינים מלח עשבי תיבול/ אגוז מוסקט/ קינמון אפשר לשחק עם התבלינים כל ניסיון יצא מוצלח
אופן ההכנה

מבשלים כרובית ובטטה בסיר עם מים  עד לריכוך


מועכים לפירה ומצננים מעט

בינתיים מאדים בצל עם מעט שמן זית וכשמתרכך מוסיפים לפירה


מוסיפים את שאר הרכיבים ומערבבים היטב.
פעם קודמת גם טחנתי טופו  למרקם גרגירי והוספתי במקום ביצה גם אפשרי.
מרפדים תבנית בנייר אפיה ומברישים במעט שמן זית
יוצרים קציצות לפי הגודל הרצוי במרווחים כדי שיהיה קל להפוך

איזו תמונה מגרה, נכון? זה רק מזכיר לי שאין לי טורבו ואור בתנור ושכנראה כבר מאוחר מדיי בשביל לסדר את זה...

מכניסים לתנור ל20 דקות לכל צד או עד לשיזוף קל בחום של 180 מעלות
אני שמה על טורבו ויצאה לי כמות של תבנית וחצי.
ממש טעימות ניתן להגיש בליווי יוגורט עם עשבי תיבול ובליווי סלט טרי


בתאבון!!!


סימון תזונתי עבור מנה\יחידה
אנרגיה280 קלוריות
חלבונים10.4 גרם
פחמימות40.2 גרם
שומנים10.4 גרם
פורטל תזונה, דיאטה, מתכונים ואוכל
© אנלייזר למתכון
עלולה להיות סטייה בנתונים.

13 תגובות:

  1. נראה מעולה!
    אני מתה על קציצות/לביבות בכל צורה וטעם :)

    השבמחק
  2. נראה טעים! ורד, אני שותפה לאהבת הכרובית שלך...
    אני הולכת לנסות את זה בסופשבוע, זה נראה קצת יותר מידי עבודה לאמצע השבוע...תודה.

    השבמחק
  3. אורלי, בדיוק כתבתי לאחת הבנות בפייסבוק (שגם העלתה את הקושי שאת מעלה) שאפשר גם לעבוד בשלבים.
    אפשר בבוקר, לפני שיוצאים לעבודה, לשים בסיר בטטה וכרובית. זה הרי מוכן תוך 15 דקות גג.
    ואז מסננים ומניחים להתקרר עד לצהריים/ אחה"צ כשחוזרים, כך שמה שנותר לעשות זה "רק" לערבב עם החומרים , לקצץ קציצות ולהכניס לתנור.
    זה יכול להקל קצת על העומס.
    רעיון

    השבמחק
  4. אכן רעיון!
    תודה

    השבמחק
  5. ראיתי את הפוסט בבוקר, וכל היום הסתובבתי עם דודא לכרובית!!
    מזל שהיו כרוביות בסופר!
    ינוסה בהקדם!

    השבמחק
  6. מזל באמת!
    ספר/י איך יצאו...

    השבמחק
  7. ורד רציתי להוסיף שאפשר לבשל את הכובית והבטטה בסלסלת אידוי ואז כל הויטמינים נשמרים...

    השבמחק
  8. נכון, זו אפשרות מצויינת גם כן!

    השבמחק
  9. שלום רב!
    שאלה - איזה מהמנות ניתן להקפיא?(קציצות ירק,ירקות בכלל...)....נחמד שיהיה אוכל בריא מוכן ב"שלוף"...תודה(:

    השבמחק
  10. קציצות ופשטידות דיי קל להקפיא. כך גם מרקים.
    יש המקפיאים גם קטניות מבושלות במנות וכך קל לתקתק מהר יותר ארוחה.
    אני לא מהמקפיאים בעצמי. אוהבת אוכל טרי...

    השבמחק
  11. בדיוק הכנסתי לתנור את הקציצות...
    מחכה בסבלנות...

    השבמחק
  12. אחד המתכונים המוצלחים !!!
    טעים בטירוף

    השבמחק
  13. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק