"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שני, 6 בפברואר 2012

מרק עם מיסו

אני יודעת שבתחילת החורף היה לנו שבוע מרקים גדול ושיש לי מאגר מרקים לא קטן כבר בבלוג, ובכ"ז יש עוד מרקים בעולם...
הפעם רציתי מרק ירקות ורק אח"כ הצטרפו אליו שאר המרכיבים. ככה זה כשהבישול מתפתח תוך כדי.

חומרים

2-3 ארטישוק ירושלמי
1-2 תפוחי אדמה בינוניים
1-2 בטטה
1 גזר
1 שומר
1 שורש סלרי וגם חלק מהגבעולים
4-5 פטריות שיטאקי
1 בצל
כמה שיני שום
תבלינים: כורכום וג'ינג'ר טריים, מלח גס, פלפל שחור גרוס, מעט פלפל צ'ילי גרוס, חופן שורשוני אסטרגלוס, כמה עלי דפנה
אטריות (מכל סוג שתבחרו)
כמה כפות מיסו כהה

אופן ההכנה

חותכים את כל הירקות ומניחים בסיר


ממלאים מים עד לגובה של כמה ס"מ מעל הירקות (או כמה שמרגיש לכם נכון, למי שרוצה מרק מיימי או סמיך יותר)


מביאים לרתיחה על האש, מקטינים אותה ומבשלים עד שהירקות מתרככים.
בינתיים מגרדים פנימה ג'ינג'ר וכורכום טרי (למי שאין, אפשר להשתמש ביבש, או באבקה).
כשהוא מוכן זורקים פנימה את האטריות, עד שהן מתרככות במיי המרק.
בצלחת ההגשה מוסיפים 1-2 כפיות מיסו


ומערבבים עד שנמס

רואים שמיי המרק התכהו? גם הטעם הפך עשיר יותר בזכות המיסו


תוספות: אפשר לפזר מעל כוסברה/ פטרוזיליה/ בצל ירוק קצוצים.
אפשר להוסיף נתחי עוף/ הודו/ דג/ בקר לחלק האחרון של הבישול.
אפשר לבשל עם קוביות טופו או טמפה.

3 תגובות:

  1. יש לי זקית מיסו שמחכה לגאולה, אבל היות ואני כרגע בדיאטה, מרק כזה עשיר בירקות פחמימתיים ושאר פחמימות לא יעבור. אפשר בעקרון לעשות אותו דבר עם מגוון ירוקות "של דיאטה" (גזר, דלעת, שעועית ירוקה, בצל, לפת ושות')?
    ומה הטעם של המיסו בכל מקרה?! קניתי וטרם טעמתי...

    השבמחק
  2. איפה משיגים שורשי אסטרגלוס ואיזה טעם זה מזכיר?
    (את התשובה לשאלה מה זה ולמה זה טוב כבר מצאתי, באדיבות גוגל....)

    השבמחק
  3. שירולה, אני לא מכירה ירקות שאינם דיאטטיים. ירקות בהגדרתם הם עם ערך קלורי דיי נמוך. לכן אנחנו צריכים לאכול כ"כ הרבה מהם על מנת לשבוע ולקבל את כל הערכים התזונתיים מהם.
    מעבר לזה, בודאי שאפשר להכין את המרק הזה מכל ירק שנראה לך מתאים.
    אגב, אם תסתכלי על אינדקס גליקמי של גזר לעומת בטטה, אני כמעט בטוחה שלגזר יש ערך גליקמי גבוה יותר, כך שהוא משפיע יותר על רמות סוכר, אם כבר. אז אינני יודעת על מה את מבססת את ההנחה שבטטה, נניח, היא פחות דיאטטית מגזר.

    למיסו יש טעם מלוח. הוא דיי מרוכז ולכן מציעה להשתמש בו במידה. כי להוסיף תמיד אפשר, אולם לגרוע קשה יותר.

    לגבי שורשי אסטרגלוס, אין להם טעם מיוחד. הם מגיעים מיובשים ויותר מוציאים למיי הבישול את האיכויות שלהם (שגוגל חשף בפנייך :-) ). לפעמים, במרקים טחונים, אני גם טוחנת אותם פנימה, כי זה דיי סיזיפי להוציאם החוצה, הם לא גדולים במיוחד.
    זה לא ממש מורגש מבחינת הטעם או המרקם.

    השבמחק