"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 6 במרץ 2012

שפונדרה בתנור עם ירקות

אז נכון, לא שישי- שבת היום ולא ארוע מיוחד (אם כי בכ"ז חג פורים!).
ועדיין התחשק לי נתח בשר טוב ולא איזה חזה עוף. בכלל אני יותר בעניין של בשר לאחרונה, לעומת עוף. גם אם העוף אורגני, אני עדיין מרגישה שאם כבר לאכול מהחי עדיף בשר כזה או אחר. יש בו יותר רכיבים תזונתיים חיוניים והפרות, לתחושתי, עברו הרבה פחות התערבויות גנטיות לאורך השני.

אז קניתי שפונדרה עם העצם.
בחנות הטבע, בדרך, מצאתי עגבניות מעולות לבישול (בערב אני מתכננת עליהן לשקשוקה)


הוספתי שפע ירקות ושלחתי לתנור, להרבה זמן.
יהיה מוכן עד לצהריים בטוח!

חומרים

נתח שפונדרה עם העצם 1.5-2 ק"ג (תלוי בצורך שלכם). הקצב חתך לי לנתחים גדולים, אפשר גם להשאיר את הנתחים כמו שהם עם העצם. זה כבר יתפרק מעצמו במהלך הבישול הארוך.
שפע של ירקות: קולרבי, דלעת, שומר, בצל, בטטות, תפו"א (זה מה שהיה לי, אפשר בהחלט עוד)
כמה עגבניות בשלות מאד
תבלינים: מלח גס, פלפל שחור, ענפי רוזמרין
1-2 כוסות יין אדום- לא חובה

אופן ההכנה

במחבת רחבה מחממים מעט שמן זית/ קוקוס וצורבים את נתחי הבשר לכמה דקות מכל צד. רק כדי לסגור אותם קצת


בינתיים חותכים את הירקות לחתיכות גסות, כי זה הולך להיות בישול ארוך ואני לא רוצה שהם יתפרקו לי.
קוצצים את העגבניות ושופכים ביחד עם המיץ שלהן.
שותלים את ענפי הרוזמרין בינות לירקות ולנתחי הבשר שיצאו מהמחבת

הסיר מתחיל להתמלא לו
ועוד
ועוד

ממליחים ומפלפלים.
שופכים מעל את היין האדום, אם רוצים ומכניסים לתנור חם מאד 250 מעלות ל 30-40 דקות ראשונות. אח"כ מקטינים את האש לסביבות ה 150 מעלות לעוד כשעתיים.
אם אתם נשארים בבית תצטרכו להתמודד עם הריח... אולי יותר טוב לצאת לסידורים, או ללכת לראות קצת תחפושות...

רק נסיון קטן מאתמול...

מלך היהלומים בכבודו ובעצמו
יהלומי המלך!


חג פורים שמח ומבדח!

4 תגובות:

  1. אין כמו שפונדרה בתנור,מתכון מעולה.
    לאחרונה התחלתי להוסיף שפונדרה לחמין.
    יוצא פשוט מעדן....

    השבמחק
    תשובות
    1. סבתא שלי (ובעקבותיה אמי) עושה ככה תמיד.
      תמיד הצחיק אותנו ה"שפונדרה" כי חשבנו שזו מילה שהיא המציאה.

      מחק
  2. יצא יאמי ביותר!
    שומר בתנור עם בשר זו אליפות

    השבמחק
  3. ממש אהבתי את המתכון שלך (וגם את התמונות של הילדים!)
    גם לי יש מתכון דומה שאשמח אם תנסי: הוספתי קישור למתכון.
    http://www.bishuli.co.il/blog/2012/04/11/%D7%A6%D7%9C%D7%99-%D7%91%D7%AA%D7%A0%D7%95%D7%A8/

    השבמחק