"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום רביעי, 14 במרץ 2012

עוד דרך לאכול כבד

הגוף שלי ביקש כבד. ממש ביקש.
אז יצאתי לצוד כזה בחנויות המקומיות. לא מצאתי אורגני בכמה חנויות (ונגמר לי הסטוק בפריזר) אז התפשרתי על כבד עוף רגיל.
כן, כן, אני יודעת... הוא מלא ברעלים וכל זה. אולם הרגשתי שזה עדיין נכון לי לאכול את זה מאשר להמנע ולקוות שאמצא בעוד כמה ימים במקום אחר.
כשהגוף צריך משהו, אז הוא צריך את זה עכשיו.
במיוחד בהריון.

פגשתי את נטע באחד החיפושים שלי והיא זרקה לי 'תכיני עם הרבה כוסברה'.
וואללה, חשבתי לעצמי, זה רעיון. עוד אף פעם לא הכנתי עם עלים ירוקים.
הגעתי הבייתה וגיליתי שכוסברה דווקא אין לי (לא יכולת לקנות באחד המקומות בהם חיפשת? נו, באמת...), אבל יש לי דווקא המון סלרי, פטרוזיליה ואפילו בזיליקום.
אז זה מה שייכנס לשם פנימה.

חומרים

1/2 ק"ג כבד עוף (עדיף אורגני, אין ספק. אפשר גם כבד בקר כמובן)
1 בצל גדול, או כמה קטנים
כמה שיותר שיני שום
1/2 חבילת סלרי (גבעולים ועלים)
1/2 חבילת פטרוזיליה
1/3 חבילת בזיליקום
[ואם יש, אז גם כוסברה]
יין אדום
תבלינים: מלח, פלפל שחור

אופן ההכנה

קוצצים את הבצל ואת השום פורסים.
מנקים את הכבדים וחותכים לנתחים קטנים יחסית.
קוצצים את הירוקים קטן קטן.
במחבת מזהיבים את הבצל ואת השום בשמן קוקוס (כן, אפשר גם בחמאה, למי שאין לו בעיית כשרות, או בשמן זית)


מוסיפים את הכבדים ומערבבים היטב


מוסיפים 1/2 כוס יין אדום ואת התבלינים, מערבבים עוד קצת ואז זורקים פנימה לערבובים אחרונים את כל הירוקים.

אנחנו אכלנו ביחד עם פירה של תפוחי אדמה ובטטות

אח.... הגוף נרגע לו בסיפוק



תגובה 1:

  1. גם אני לעיתים מרגישה שאני חייבת אבל חייבת לאכול כבד.
    ואני לא בהריון...
    את הכוסברה אני מוסיפה תמיד אחרי הבישול.בסיון.וכך המנ נשארת מנוקדת בירוק רענן וזה מעניק טעם מיוחד לתבשיל

    השבמחק