"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 3 באפריל 2012

פסטה ברוטב עגבניות עם פטריות פורצ'יני ואנשובי

הגעתי למסקנה שאם כבר אני מכינה פסטה לילדים כדאי שאפנק את המבוגרים ברוטב טעים ולא נאלץ להכנע ל"בלי כלום"  או ל"פסטה עם טונה" של הילדים (אין מצב!).
במקרה יעלה קפצה בדיוק כשהכנתי את הרוטב, אז החלטתי לתת לה כבוד ולהכין בסגנון "שלה". יעני, כשטוחנים את מרכיבי הרוטב מראש לפני הבישול. אצלם זה בד"כ גם עם גזר, קישוא וכו'. לי לא היה, אז הסתפקתי בעגבניות ובצל עם שמן זית.
אח"כ ראיתי מה עוד יש לי במטבח וגיליתי את האנשובי בשמן זית שקניתי לפני כמה ימים (סופסוף מצאתי. היה  חסר פה בסביבה מזה כמה זמן) ופטריות פורצ'יני מיובשות שכמו חיכו להזדמנות הזו. וכמובן השום הירוק שיש לי פה בכמויות.
מגניב!

חומרים

חבילת פסטה מקמח מלא (אצלנו אוהבים את זו של "ניצת הדובדבן" או של "הרדוף")
4-5 עגבניות בשלות
בצל גדול
2-3 כפות שמן זית
חבילת פטריות פורצ'יני מיובשות
5-6 פיסות אנשובי בשמן זית
1/2 שום ירוק (עלים ושיניים רכות גם יחד)
תבלינים: מלח, פלפל, אורגנו

אופן ההכנה

מכינים את הפסטה לפי הוראות היצרן (מרתיחים מים עם מלח, מביאים לרתיחה, זורקים פנימה את הפסטה ונותנים להתבשל כ-10 דקות, או עד שהיא מתרככת. מסננים, מעבירים תחת ברז מים קרים ושוב מסננים. אני מוסיפה מעל שמן זית ומעט מלח, כדי שמי שאוכל "בלי כלום" יזכה בכ"ז בקצת טעם).
בבלנדר מוט (או אחר, אם רוצים) טוחנים את הבצל והעגבניות עם שמן הזית. אפשר, כאמור, להוסיף עוד כמה ירקות שאפשר "להחביא" תחת הצבע האדום (גזר, דלעת, בטטה, קישוא. מה שמתאים לכם).
כשזה טחון, מעבירים לסיר ומבשלים. מביאים לרתיחה, מתבלים במלח, פלפל אורגנו, מקטינים את האש ונותנים להמשיך להתבשל. כשזה נוגע לרוטב עגבניות, כמה שיותר יותר טעים בעיניי.
מי שרוצה יכול להוסיף גם חבילה קטנה של רסק עגבניות, זה יכול להוסיף ולתת טעם עשיר יותר.
אפשר להגיש את הגירסא הפשוטה הזו של רוטב העגבניות עם הפסטה, ביחד עם פרמז'ן וזהו.
ואפשר להשתדרג מעט.
משרים את הפטריות במים רותחים ל 15-20 דקות, מסננים ושומרים את מיי ההשרייה.
קוצצים את השום קטן.
במחבת (אפשר גדולה יותר ממה שנראה לכם, כדי שיהיה מקום אח"כ לערבב פנימה את הפסטה, אל הרוטב) מחממים מעט שמן זית/ חמאה/ שמן קוקוס ומזהיבים את השום הירוק. מוסיפים את האנשובי ונותנים לו כמו להנמס פנימה.
מוסיפים את הפטריות לערבוב קליל של 1-2 דקות ואז מוסיפים את רוטב העגבניות לפי הכמות הרצויה.
מערבבים היטב, בודקים טעמים ומתקנים לפי הצורך. אפשר להוסיף כמה כפות של מיי השריית הפטריות, להעמקת הטעמים.
נותנים לרוטב להתבשל כך למספר מועט של דקות ואז מוסיפים את הפסטה ומערבבים היטב. סוגרים את האש ומגישים.
פרמז'ן, כמובן, מוסיף.



בתאבון!

*** כמובן שאפשר להכין גם עם פסטות מסוגים שונים אחרים (אורז, קינואה, כוסמין, תירס אם אתם ממש מתעקשים)

3 תגובות: