"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 5 באפריל 2012

ארוחה פשוטה לצהריים של אחרי ארוחת בשרים נאה (וכן, גם זה כשר לפסח)

כולם באטרף של פסח, קונים, מנקים, מסדרים, מארגנים.
גם אנחנו- צובעים חדרים, משנים את מבנה הבית, מעבירים, מפנים, משנים את האנרגיות- איזה כיף!

כל המשחקים יצאו מחדרם שהפך לחדר בנות, אחרי צביעה. הם קיבלו אכסניה חדשה

ובאמצע כל זה באה הזמנה מחברים להפגש אחה"צ במקום מהמם ולעשות "על האש" אחה"צ, ככה באמצע השבוע.
אחלה יוזמה ורעיון והפקה. נהננו מאד, נחנו קצת, הילדים הוציאו ימבה מרץ והתמלאו כהלכה.
היום שאחרי דורש, מבחינתי, ארוחות פשוטות, כדי לאפשר לגוף להטמיע את מה שקבל ולא להעמיס עליו עוד.
על אף שאנחנו כן אוכלים בשר ומוצרים מהחי ואני יותר ויותר מתחברת לתזונה הפליאוליטית (קדמונית) אני עדיין לא חושבת שאנחנו צריכים לאכול בשר בכל יום ובטח לא הרבה. גם בין מצדדי הגישה יש מנהג של צומות או הגבלת חלבונים כל כמה זמן. כדי להוריד את העומס מהגוף ולאפשר לו להתמודד היטב עם מה שהוא כבר כן מקבל.

וכך עמדתי בפני האתגר של ארוחה פשוטה יחסית לצהריים של אחרי.
לקח לי קצת זמן, בסוף הבנתי מה אני עומדת להכין. חשבתי על לביבות בהתחלה, אולם לא היה לי זמן, חשק וכוח לעמוד ולטגן (וגם אני מעדיפה שלא) ובתנור גם לא התחשק לי, אז תו"כ ערבוב החומרים, כשעדיין חשבתי שאכין לביבות אפויות הבנתי שאני יכולה באותה המידה להכין פשוט פשטידה (לביבה גדולה, לא?).

חומרים

שפע ירקות: 2 גזרים, 2 קישואים, בצל, בטטה בינונית, תפו"א קטן
עלים ירוקים: כמה עלי מנגולד (מהגינה, ברור), 1/2 חבילת פטרוזיליה
3 ביצים
4-5 כפות קמח שקדים (אפשר גם חומוס בטח, או אחרים, אם תרצו)
תבלינים: מלח, פלפל וכל מה שאוהבים

אופן ההכנה

מגרדים את כל הירקות בפומפיה גסה או במעבד מזון.
קוצצים את הירוקים ומוסיפים


מערבלים את הביצים ומוסיפים לתערובת, ביחד עם התבלינים וקמח השקדים.
מערבבים היטב היטב


מכניסים לתבנית פיירקס מרובעת בחום של 180 מעלות לכ-40 דקות



הולך נפלא עם סלט הסלק שנשאר לי ועם סלט ירקות שהוכן במהרה




ומי שרוצה בהחלט יכול ללכת גם על גירסת הלביבות.


11 תגובות:

  1. נראה פשוט וטעים!! חייבת לנסות את זה לילדים שלי, זה אכן חלק מתזונה נכונה לילדים, תזונה מאוזנת וטובה לצהריים!

    תודה רבה על הפוסט

    השבמחק
  2. וואהו, נהיו פה הרבה תגובות ממומנות, אה?
    זה סימן טוב או רע?

    השבמחק
  3. האמת,התרשמתי מאוד מכמות המשחקים...מסכנים הילדים...קשה כל כך לבחור...
    הזכיר לי את חדרי הילדים בביתי,מזמן,מזמן(איזה מזל!)
    טליה

    השבמחק
  4. שלום לך.
    מה מיוחד לקמח שקדים ?
    היכן קונים אותו ?
    משמין ?
    חג שמייח

    השבמחק
    תשובות
    1. קמח שקדים זה בעצם שקדים טחונים דק דק עד למידה של קמח.
      זה קמח שמשמש תחליף לקמח חיטה ודומיו בשלל מתכונים.
      מיועד לכל אדם שמעוניין להפחית, לצמצם ולהסיר מהתפריט שלו חיטה מוצריה וגלוטן בכלל. אתם יודעים, יש לא מעט אנשים (יש אומרים שכמעט כולם) שגלוטן לא עושה להם טוב... וממילא אנחנו אוכלים הרבה יותר מדיי מזונות המכילים גלוטן, כך שאולי לא תמיד הגלוטן הוא האשם, אלא יותר הכמות של שמגיעה למערכת העיכול שלנו שנכנסת ל"שוק" כי היא צריכה להתמודד עם משהו שמאד מכביד עליה.

      יש לא מעט תכניות תזונתיות שמעוררות מודעות לבעייתיות הזו של הגלוטן ומציעות הרבה תחליפים למי שבוחר בהן. בטח בעתיד אתייחס לזה יותר לעומק.
      מי שמתעניין בזה יכול לקרוא על "תזונה קדמונית", "תזונה פליאוליטית", "תזונה דלת פחמימות", LCHF, GAPS ועוד ועוד. אפשר להתחיל מעברית, אם כי מרבית החומר מצוי באנגלית (ובטח גם בשפות אחרות, משערת שרוסית דיי שולטת פה, אם כי לצערי אני לא מבינה אותה...).

      יש לקנות קמח שקדים בחלק מחנויות הטבע (ממש לא בכולן). בחלקן זה נקרא פשוט "שקדים טחונים". אני מבינה שלקראת הפסח ניתן למצוא את המוצר הזה בצורה זמינה יותר גם בחלק מהסופרים.

      משמין? מבחינתי שאלה לא רלוונטית, לא לשיטתי ולא בטרמינולוגיה שלי.
      תשאל/י האם מזין? ודאי וודאי שהרי מדובר על שקדים. תוספת תזונתית משובחת של שמנים איכותיים, מינרלים, ויטמינים וחלבון.

      חג שמח!

      מחק
    2. שלום לך.
      1 . האם ניתן להכין לבד קמח שקדים כמו שמתכון האחר שלך,פשוט לטחון שקדים?
      2 . האם זה נטול גלוטן כי זאת אני חייבת.
      3 . את יכולה להציע שימושים נוספים לקמח שקדים כמו פשטידות וכו'?
      4 . והכי חשוב לי לדעת מהו המפתח לשימושו?
      הכוונה: 1 כוס קמח = כמה קמח שקדים?
      אשמח לקבל ממך תשובות אלה.

      מחק
    3. 1. אני מתארת לעצמי שאם יש לך בלנדר חזק כמו ויטה מיקס או JTC אפשר לטחון שקדים לקמח. לא הצלחתי לעשות זאת בבית לבד, יצאה לי רק חמאת שקדים...
      נראה לי שצריך משהו שעובד מאד מאד חזק למעט מאד זמן.
      גם מטחנת תבלינים טחנה לי למררח ולא לקמח.

      2. שקדים הם אכן ללא גלוטן... גלוטן הוא חלבון הנמצא במגוון של דגנים: חיטה, שעורה, שיפון וכוסמין. בשיבולת שועל אין באופן רשמי גלוטן, אולם היא מגודלת ומעבודת בסמיכות לדגנים מכילי גלוטן. כך שאם יש צליאק אני לא חושבת ששיבולת שועל תעבור, אולם אם יש "רק" רגישות לגלוטן, אולי שיבולת שועל כן תעבור...

      3. חיפוש פה בבלוג על תווית "קמח שקדים" תוביל לעוד מתכונים איתו.
      אני משתמשת בו היום לאפייה במקום קמח רגיל.

      4. נראה לי שאפשר לנסות להחליף 1 ל-1, אולם יש המון מתכונים ברשת למנות על בסיס קמח שקדים.
      יש גם ספר בישול שכתבה אלנה מ elena's pantry (אתר משובח ומומלץ!) שכולו מוקדש לשקדים. שווה להכיר.

      בהצלחה!

      מחק
  5. מה שהכי הרשים אותי זה שיש לכם יותר משחקים מלילדים שלנו!

    תודה על הבלוג, הוא מטעין אותי ברעיונות לצהריימים וערב.

    השבמחק
  6. שלום לך.
    אני ממש מודה על על ההסבר שאת נותנת.לומדים ממנו רבות.
    יש לי את המכשיר של BROWN בו אני משתמשת הרבה לריסוק.
    אולי את יודעת אם הוא יעזור לי לכדי עשית קמח שקדים ולא חמאת שקדים.
    אגב איך אני יודעת אם זו כחמאת שקדים?
    האם לפי הרטיבות והסמיכות בניגוד לפודרה של קמח ?
    מודה בשנית
    ומחכה לתשובתך

    השבמחק
    תשובות
    1. בשמחה!
      אגב, אם את מתעניינת בעוד מידע, תוכלי להתחבר לקבוצה שלי בפייסבוק: המטבח הפתוח של ורד לב http://www.facebook.com/groups/veredleb.open.kitchen/
      שם יש הרבה שיח על אוכל בריא, שינויים תזונתיים, רכיבי מזון, מתכונים ועוד ועוד/

      לגבי שאלתך- את צריכה פשוט לנסות.
      קמח אכן ייצא מפורר יותר ואחיד ו"חמאה" תצא שומנית יותר וממרחית

      מחק