"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 5 באפריל 2012

ארוחה פשוטה לצהריים של אחרי ארוחת בשרים נאה (וכן, גם זה כשר לפסח)

כולם באטרף של פסח, קונים, מנקים, מסדרים, מארגנים.
גם אנחנו- צובעים חדרים, משנים את מבנה הבית, מעבירים, מפנים, משנים את האנרגיות- איזה כיף!

כל המשחקים יצאו מחדרם שהפך לחדר בנות, אחרי צביעה. הם קיבלו אכסניה חדשה

ובאמצע כל זה באה הזמנה מחברים להפגש אחה"צ במקום מהמם ולעשות "על האש" אחה"צ, ככה באמצע השבוע.
אחלה יוזמה ורעיון והפקה. נהננו מאד, נחנו קצת, הילדים הוציאו ימבה מרץ והתמלאו כהלכה.
היום שאחרי דורש, מבחינתי, ארוחות פשוטות, כדי לאפשר לגוף להטמיע את מה שקבל ולא להעמיס עליו עוד.
על אף שאנחנו כן אוכלים בשר ומוצרים מהחי ואני יותר ויותר מתחברת לתזונה הפליאוליטית (קדמונית) אני עדיין לא חושבת שאנחנו צריכים לאכול בשר בכל יום ובטח לא הרבה. גם בין מצדדי הגישה יש מנהג של צומות או הגבלת חלבונים כל כמה זמן. כדי להוריד את העומס מהגוף ולאפשר לו להתמודד היטב עם מה שהוא כבר כן מקבל.

וכך עמדתי בפני האתגר של ארוחה פשוטה יחסית לצהריים של אחרי.
לקח לי קצת זמן, בסוף הבנתי מה אני עומדת להכין. חשבתי על לביבות בהתחלה, אולם לא היה לי זמן, חשק וכוח לעמוד ולטגן (וגם אני מעדיפה שלא) ובתנור גם לא התחשק לי, אז תו"כ ערבוב החומרים, כשעדיין חשבתי שאכין לביבות אפויות הבנתי שאני יכולה באותה המידה להכין פשוט פשטידה (לביבה גדולה, לא?).

חומרים

שפע ירקות: 2 גזרים, 2 קישואים, בצל, בטטה בינונית, תפו"א קטן
עלים ירוקים: כמה עלי מנגולד (מהגינה, ברור), 1/2 חבילת פטרוזיליה
3 ביצים
4-5 כפות קמח שקדים (אפשר גם חומוס בטח, או אחרים, אם תרצו)
תבלינים: מלח, פלפל וכל מה שאוהבים

אופן ההכנה

מגרדים את כל הירקות בפומפיה גסה או במעבד מזון.
קוצצים את הירוקים ומוסיפים


מערבלים את הביצים ומוסיפים לתערובת, ביחד עם התבלינים וקמח השקדים.
מערבבים היטב היטב


מכניסים לתבנית פיירקס מרובעת בחום של 180 מעלות לכ-40 דקות



הולך נפלא עם סלט הסלק שנשאר לי ועם סלט ירקות שהוכן במהרה




ומי שרוצה בהחלט יכול ללכת גם על גירסת הלביבות.