"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 8 במאי 2012

פטה כבד בקר

כבר כתבתי פה בעבר על חיבתי ההולכת וגוברת לכבד בקר, על פני כבד עוף.
אני כל הזמן מנסה למצוא דרכים נוספות להכין אותו.
הפעם הלכתי על קלאסיקה- פטה כבד.
אני הכנתי עם חמאה, אולם לא צריכה להיות בעיה להכין באופן כשר עם שמן זית, קוקוס או שומן אווז, למי שרוצה

חומרים

בצל בינוני
פיסת כבד בקר (הוא מגיע בנתח דיי גדול, אז בחרו כמות שמתאימה לצרכים שלכם)
2 שיני שום
1 כף מיץ לימון
1/3 כוס יין אדום (פעם הכנתי גם עם מיץ רימונים ואז אפשר גם לוותר על הלימון)
3-4 כפות חמאה (או מקבילה שומנית)
מלח ופלפל לפי הטעם
אפשרויות לתיבול נוסף: חרדל דיז'ון, טימין ורוזמרין טריים, חופן אגוזי מלך או צנוברים

אופן ההכנה

במחבת מחממים כחצי מכמות החמאה ומטגנים את הבצל הקצוץ עם נתחי הכבד


עד שהכבד משחים היטב


נותנים להם להתקרר מעט.
במעבד מזון מערבבים את הכבד והבצל עם השום, שארית החמאה, מיץ הלימון, היין, האגוזים והתבלינים לתערובת חלקה


טועמים, מתקנים תיבול ומניחים בכלי שילך למקרר לזמן מה, עד שהפטה יתקשה לו מעט



אפשר לאכול עם קרקרים, או עם ירקות טריים או אפויים

סירות פלפלים

או אולי טבילת פרחי כרובית (בדיוק נגמרה לי הכרובית) נראות לי ממש אפשרויות ממש מגניבות.
בתאבון!