"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 15 במאי 2012

טמפה בולונז

אני מאד אוהבת לשלב טמפה בארוחות. יש בו משהו מאד משביע עבורי.
הפעם החלטתי ללכת על אופציית הכמו בולונז. בד"כ אני אוהבת את אצבעות הטמפה הפשוטות והטעימות.
מזכירה שהטמפה מגיע קפוא ושיש להפשירו. לאחר ההפשרה אפשר להכינו במגוון אופנים.
על מנת לשלב את הטמפה בקציצות, פשטידות ולהכינו בסגנון בולונז כדאי לפורר אותו. קצת כמו בשר טחון.

חומרים

טמפה מפורר
בצל בינוני
כמה שיני שום
כמה עגבניות  בשלות, או רסק עגבניות
גזר
תבלינים: מלח, פלפל, רוזמרין מיובש

אופן ההכנה

כאמור, מפוררים את הטמפה



בסיר מחממים מעט שמן זית/ קוקוס/ חמאה ומטגנים את הבצל והשום להזהבה. חותכים עיגולים מהגזר ומוסיפים לערבוב.
מוסיפים את הטמפה המפורר, כדי שיספח טעמים כמה שיותר מוקדם בתהליך


מוסיפים את העגבניות או את הרסק לאחר כמה דקות ערבוב ואת התבלינים. מערבבים היטב


מוסיפים מים בכמות הרצוייה, לפי מידת הסמיכות שמעוניינים ליצור.
מביאים לרתיחה ומבשלים עוד כמה דקות, או עד שהירקות התרככו.

אפשר לאכול כמנה בפני עצמה וגם על פסטה או אורז, או לצד מנה בשרית כלשהי.
אפשר להוסיף עלים ירוקים קצוצים למיניהם בסוף