"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 8 ביולי 2012

פוסט אורח של רעות מ- bekosher- צ'ילי


כבר לא זוכרת איך התגלגלתי לבלוג של רעות. כנראה דרך מקום אחר, כמו שזה תמיד קורה בשיטוטים בין אתרים לבלוגים למקומות מעניינים. בקיצור, הגעתי ומאד מצא חן בעיניי.
בדיוק "נחתתי" על מתכון שלה ל"לחם" פליאוליטי (שאפילו הכנתי והעליתי פה לבלוג בעבר).
כבר אז פניתי אליה ושאלתי אם תרצה להעלות פוסט שלה אצלי גם וכמו בפעמים רבות, יש לדברים קצב משלהם ועכשיו הגיע הזמן בו כל התנאים הבשילו לידי כך.

רעות כותבת על עצמה:
יש לי עניין רב בבריאות וכושר ותזונה היא החלק המרכזי ביותר בבריאות לדעתי.
אני לא מאמינה בדיאטות או פתרונות קסם.
אני אוהבת לבשל ולאכול אוכל "אמיתי" מרכיבים טריים ועונתיים ואוהבת להתאמן וחולקת את האימונים והמתכונים בבלוג.

אז הנה הפוסט של רעות על הצ'ילי הבייתי שלה:

זה מתכון שאמא שלי מכינה כבר שנים, יש לו גרסאות שונות (בחלקן הבשר הוחלף בסויה כי יש צמחונים בבית...)
אבל בכולן אין פלפל חריף, בניגוד למקור.
למה אני לא משתמשת בצ'ילי? כי חם פה בארץ וחריף מחמם אותי.
למה אנחנו עדיין קוראים לתבשיל הזה צ'ילי? כי זה שם נחמד וכי התרגלנו.

חומרים

חצי ק"ג בשר בקר טחון
בצל גדול או 2 קטנים
שום 4-5 שיניים
עגבניות 2-4 בשלות מאוד
פלפל רמירו (לא חריף) או פלפל אדום רגיל
קישוא או זוקיני
כפית גדושה פפריקה מתוקה (מי שאוהב חריף מוזמן להשתמש בחריפה)
2 כפות אורגנו יבש
1 כף בזיליקום יבש
מלח ופלפל שחור לפי הטעם (אני שמתי בערך חצי כפית מלח וכפית לא מלאה פלפל)
קופסת רסק עגבניות (קנו את אלה שכתוב ברכיבים "עגבניות" בלבד, יש כאלה שמוסיפים להן סוכר) - 100 גרם
בערך 200 גרם מים פושרים (יש דרך פשוטה למדוד)
2 כפות שמן זית או קוקוס
זמן הכנהלקח לי 45 דקות עם יד פצועהאז כנראה אפילו פחות.

אופן ההכנה

קוצצים את הבצלהקישוא והפלפל לקוביות ואת השום לקוביות קטנטנות



קוצצים את העגבניות לקוביות ושומרים שלא יברחו לנו הנוזלים שלהן


מחממים מחבת גדולה וכבדה על אש גבוההכשהיא חמה מוזגים שמן לתוכה וזורקים פנימה את הבצל.מערבבים את הבצל עד שנהיה מעט שקוף ומוסיפים שום.מוסיפים את הבשר ובעזרת כפות עץ מפוררים אותו ומערבבים אותו עד שהוא כבר לא ורוד.בשלב הזה זורקים פנימה את התבלינים ומערבבים טובמוסיפים קישוא ופלפל


מוסיפים את העגבניותמערבבים ומוסיפים את רסק העגבניות


לוקחים את הכלי בו היה רסק עגבניותממלאים אותו במים ושופכים פנימהמערבבים טובחוזרים על הפעולה הזו עוד פעם אחת.מנמיכים את האש ונותנים לתבשיל לבעבע ברוגע עם מכסה סגור כחצי שעהמדי פעם מערבבים.טועמיםמוסיפים מלח/פלפל אם צריך עודמוודאים שהבשר רךמגישים חם לצד פרוסות אבוקדו וצ'יפס בטטה מתובל (מתכון בקרוב!)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה