"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 3 ביולי 2012

סלט מוקפץ מהיר, עם טחינה

זו העונה למנות מהירות, מה שמסתדר מעולה עם היותי אחרי לידה ונטולת זמן מיותר.
חוצמזה שזו מנה יפייפיה ואני ממש אוהבת אוכל צבעוני ויפה.

לוקחים כמה ירקות, קוצצים ומקפיצים מהר בווק. צ'יק צ'ק

חומרים

2 כפות שמן קוקוס
כרוב סגול
גזר
קישואים
1-2 כפות רוטב סויה (בתכלס? שפכתי קצת מעל "לפי העין")
1 כף סילאן- אופציונלי (כנ"ל "לפי העין")
פטרוזיליה קצוצה
2-3 כפות טחינה (משומשום מלא ומונבט, כמובן)

אופן ההכנה

קוצצים את הירקות לרצועות דקות, או איך שאוהבים.
בווק מחממים שמן קוקוס ואז זורקים פנימה את הירקות (חוץ מהפטרוזיליה) ומערבבים היטב למשך כמה דקות


כשמרגישים שהגיע הזמן להוסיף קצת נוזלים, מוסיפים רוטב סויה וסילאן (אם רוצים) ומערבבים למשך עוד 2-3 דקות.
מכבים את האש, הירקות צריכים להשאר קריספיים ולא להיות ממש מבושלים.
מוסיפים מעל את הפטרוזיליה הקצוצה והטחינה, מערבבים ומגישים!



מתאים מאד עם מנות בשריות, או לצד אורז/ קינואה/ עדשים וכו' וגם כמנה בפני עצמה