"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 29 ביולי 2012

רגע לפני האולימפיאדה- מוקפצים ברוטב חמאת בוטנים

יום שישי היה מלא וגדוש כמו שקורה פה בקיץ.
כל הבוקר ועד הצהריים היו בעלי והילדים ב"שישי- שוק" שיש במרכז המושבה בקיץ.
חזרו לנוח קצת וכבר יצאנו להופעה- מסיבה של להקת "סומסום" שעושה מוזיקה צוענית מהממת.
על הדרך הקפצתי את הבן ליומולדת והייתי חייבת להתעכב קצת, כי האבא הכין אוכל הודי מ-ה-מ-ם והייתי חייבת פשוט לטעום.
חזרתי להופעה, לשאר בני המשפחה והעברנו שם את כל אחה"צ, עד הערב.
חזרנו הבייתה כדי לאכול משהו והתכוונו להמשיך לראות את טקס פתיחת האולימפיאדה אצל חברים. אז לא היה לנו הרבה זמן להכין אוכל מצד אחד, מצד שני גם לא היה לחץ להשכיב את כולם מוקדם (על אף שהקטנים השכיבו את עצמם פשוט באיזשהו שלב).
מזל ששמתי חזה עוף במרינדה לפני שיצאנו.
כל שנותר היה לחתוך כמה ירקות ולהקפיץ הכל ביחד. אה, נזכרתי שהיה לי רוטב מגניב במקרר, שנשאר לי ממשהו אחר שהכנתי לפני כמה ימים. באמת לא ידעתי מה לעשות איתו עד לרגע זה


חומרים

חזה עוף חתוך לנתחים
למרינדה: 1 כף רוטב סויה, 1 כף סילאן ומעט שמן זית
כרישה
גזר
קישוא
כ- 1/3 חבילת כוסברה
כ- 1/3 חבילת בזיליקום
לרוטב: 2 כפות חמאת בוטנים, 2 שיני שום מגורדות, פיסת ג'ינג'ר מגורדת, כפית מלח, כפית סילאן, מעט מים

אופן ההכנה

מערבבים ביחד את כל חומרי המרינדה ומשרים בה את נתחי העוף לכמה שעות ואפילו ללילה.
קוצצים את הכרישה.
חותכים את הירקות לז'וליינים




קוצצים את העלים הירוקים דק




מכינים את הרוטב, בערבוב ידני, או בעזרת בלנדר מוט או מעבד מזון. מוסיפים מים לפי הצורך. הרוטב לא צריך לצאת מיימי מדיי, אולם גם לא קשה מדיי. משהו באמצע. מיצאו את המידה הנכונה לכם.

אפשר להכין את נתחי העוף בנפרד- זה מה שאנחנו עושים, כי הילדים לא אוהבים עם כל הירקות- ואח"כ להפריש משם עבור המנה הגדולה


בווק מחממים מעט שמן זית/ קוקוס ומערבבים פנימה את הכרישה


מוסיפים את הגזר


והקישוא


ומערבבים היטב
מוסיפים את הרוטב, העלים הקצוצים והעוף ומערבבים היטב




אכלנו, נהננו והתפנינו לראות סופסוף את טקס הפתיחה של אולימפיאדת לונדון (אני ממש נהנתי- ואתם?)


[בסוף לא הלכנו לחברים וראינו את טקס הפתיחה דרך המחשב בבית. הכל משתנה כל הזמן. כבר למדתי לקבל את זה]

4 תגובות:

  1. אפשר להחליף את נתחי העוף בנתחי אדם?

    השבמחק
    תשובות
    1. תארתי לעצמי שיהיו פה תגובות כאלה.
      לא מוחקת כי חשוב לי לומר את זה- הבלוג הזה מייצג את מה שאני מאמינה בו מהבחינה התזונתית.
      לאורך השנים עברתי הרבה שינויים באג'נדה האישית והמקצועית שלי ואינני מצטערת על הדרך שעשיתי כלל. למדתי ואני ממשיכה ללמוד המון!
      ומודה על כך בכל יום.

      לא כולם חייבים להסתובב בבלוג הזה. אולם אם כבר הגעתם אתם יכולים להתרשם, לשתף ולעורר דיונים. בשמחה.

      רק מבקשת איזושהי רמה של כבוד בסיסי.
      מי שכותב תגובה כזו (אנונימית, כמובן) לא מרגיש לי כמישהו שמכבד בני אדם או חיות...
      רוצה לעורר דיון? רוצה להביע דיעה? יש לך משהו חשוב לומר לכולם, בשמחה רבה!
      לך/י על זה. רק קח/י בחשבון שמדובר פה בבני אדם מהצד השני של המסך... ואם באמת חשוב לך עניין הכבוד, זה הולך לכל הכיוונים!

      ואל דאגה, גם אם הטון נשמע קצת קשה אני ממש לא נעלבת ואף מברכת על האפשרות לומר את הדברים האלה

      מחק
  2. ורד, זה תענוג לקרוא אותך! את אשה כל כך חכמה!

    השבמחק