"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 31 ביולי 2012

פוסט אורח של הגר- על מוצרי מזון חשובים שקשה להשיג בארץ


את הבלוג של הגר ואסף הכרתי דרך תגובה בבלוג אחר שאני נוהגת לעקוב אחריו (ככה אני, עוקבת אחריכם, לראות מי מעניין אותי... זה ממש כיף! מגיעים ככה למקומות ממש רחוקים). ככה זה כשנחשפים לגישה תזונתית מעניינת ורוצים ללמוד עליה כל מה שאפשר.
מאז אני עוקבת אחריהם וממש רציתי לשלב אותם גם אצלי בבלוג, אם כי עד עתה לא מצאנו את הדבר המדוייק ביותר. וכמו שאני אוהבת, נקריתה בפנינו ההזדמנות כשהגר ואני צ'יטטנו על חומרי גלם שונים שקשה למצוא בארץ ומה עושים איתם וכו' וכו'. מתוך הצ'ט הזה נולד הרעיון לפוסט המשובח הזה שנותן הרבה מידע וגם הרבה רעיונות וכיוונים.
יאללה, לכו לעקוב אחרי כל הקישורים הנפלאים של הגר. --------------------------------------------------------------------------

למי שניזון מתזונה מיוחדת או מוגבלת, קריאה בבלוגי אוכל שמעבר לים יכולה לגרום להתקפי קנאה עזים. בין אם מדובר בתזונה דלת פחמימות, רגישות לגלוטן, הסרת סוכר מהתפריט או אפילו אלרגיה לביצים - לאנשים שחיים בארה"ב ואירופה יש כיום אפשרויות עשירות ומגוונות הרבה יותר ממה שניתן למצוא בארצנו החמה.  
במקרה שלנו, מדובר בתזונה נטולת מזון מעובד ודלה בפחמימות. אנחנו חיים לפי שתי גישות - הגישה של ד"ר ברנשטיין לטיפול בסוכרת וגישת הפליאו. במסגרת השינוי התזונתי שלנו הפסקנו לאכול סוכר, דגנים, קטניות, תפוחי אדמה ושורשים עמילניים אחרים. על פניו - מה נשאר כאן לאכול?
ואפילו יותר חשוב - מה עושים כשרוצים מדי פעם להתפנק?

לאחר מחקר קטן גיליתי שיש לנו הרבה יותר מרווח תמרון ממה שנדמה היה בהתחלה. מאז, בעזרת כמה מוצרים בסיסיים, אנחנו נהנים מדי פעם מפנקייק












ואפילו פסטה




בעזרתם של כמה אתרים נבחרים ושירותי הדואר הבינ"ל. למי שמעוניין לטעום ממה שלשאר העולם יש להציע, הנה ההמלצות שלי.

ממתיק נטול קלוריות ופחמימות שמבוסס על צמח הסטיביה. אפשר להשיג סטיביה גם בארץ, אבל אני מכורה לסוג הזה, שיש לו הכי פחות טעם לוואי מבכל סטיביה אחרת שטעמתי. אולי כי הוא ללא אלכוהול.


של אותה חברה, כנ"ל מבחינת הטעם. נהדרת במאפים ולהמתקת קפה ותה ירוק.
מתכונים: פנקייק קמח שקדים, שוקולד לבן.

אטריות בריאות ודלות בפחמימות, על בסיס אצות (ללא טעם של אצות). לשימוש בפסטה ומוקפצים.

קמח דל פחמימות ובריא, ניתן לקרוא עליו בפוסט הזה.
מתכונים: בקרוב.

פינוק גדול ב"מחיר" מזערי מבחינת הפחמימות. אפשר לקרוא עליו בפוסט הזה.
מתכונים: ייגמר לפני שתספיקו לחשוב על זה :-)