"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 11 באוקטובר 2012

לשון עגל ברוטב מעולה- מי שלא בענייני בשר אולי לא ירצה להכנס לפוסט הזה

התלבטתי קצת אם להעלות את המתכון הזה לפה, כי ראיתי את התגובות של מי ששמע איזה סוג בשר הכנתי.
מצד שני ראיתי גם את התגובות של כל מי שאכל (ולא בהכרח ידע מה הוא אוכל). כולם נהנו ביותר ואף ביקשו תוספות.
מה זה אומר? פסיכולוגי, נכון? בטוח...
ומאחר שאני חיפשתי מתכונים ללשון אני מניחה שיהיו עוד שיחפשו ושהמתכון הזה ימצא חן בעיניהם וגם כי אני (והבלוג ביחד אתי, אין מה לעשות...) תופסת כיוון פליאוליטי יותר אני מחליטה ללכת עם זה, לגבי המתכון הזה. אני בהחלט בכיוון של התנסויות בחלקי בשר שאינם שגורים ולא ממש מיינסטרים.

מזהירה מראש. מי שלא בעניין, מוזמן לעבור הלאה ולא להכנס לפוסט הזה.

אז לשון, כן.... קניתי אותה אחרי שנתקלתי במתכונים ללשון בכל מיני מקומות וסימנתי לי בראש (ובפינטרסט) שאני רוצה מתישהו להתמודד עם זה.
נשמע מוזר, נכון? אולם בעצם מדובר באיבר מאד מזין (תראו את כמות השומן וה 12-B שהיא מכילה, למשל)
הגיע הזמן!

את המנה הזו הכנתי על בסיס של מתכון שמצאתי ברשת והיה נראה לי מתאים (במיוחד כי התארח אצלי באושפיזין של סוכת הקבוצה בפייסבוק בחור שמכין בירה בייתית וזה הרגיש לי מתאים לרגע הזה). כמובן שקצת קצת שיניתי

ככה זה נראה בסוף. באמת


חומרים

נתח לשון עגל במשקל של 1-1.5 ק"ג בערך
2 בצלים
1 גזר
כמה גבעולי סלרי
כמה בצלים ירוקים
כוס עגבניות מרוסקות (טריות או מקופסא. אני כמובן השתמשתי בקטשופ שהכנתי)
חבילת פטריות (שמפיניון או פורטובלו, שתיהן הולכות)
חופן אגוזים קצוצים
חופן חמוציות
1 בקבוק בירה כהה
תבלינים: מלח, פלפל, כורכום, אורגנו, טימין, קנמון

אופן ההכנה

כדי להכין את הלשון יש להניחה בסיר מלא במים עם מעט מלח, להביא לרתיחה ולבשל כשעתיים

נראה קצת מוזר עדיין, נכון?

לאחר מכן מצננים את הלשון מעט ומסירים ממנה את הציפוי


לאחר מכן פורסים לפרוסות דקות ומניחים בצד לבינתיים

עכשיו כבר מתחיל להיראות כמו "סתם" בשר לצלי, נכון?

מתחילים להכין את הרוטב:
קוצצים את הבצל והסלרי, מגרדים את הגזר


פורסים את הפטריות


בסיר מטגנים את הבצל (עם שמן או על בסיס מים)
מוסיפים את הגזר והסלרי ומערבבים היטב


מוסיפים את התבלינים ואת העגבניות המרוסקות ומערבבים היטב.
מוסיפים את הבירה, הפטריות, החמוציות והאגוזים ומבשלים עד לרתיחה (אפשר לטעום ולראות אם צריך עוד משהו)


מוסיפים את פרוסות הבשר ומבשלים עם הרוטב כחצי שעה לספיחת הטעמים



אפשר לאכול כמנה בפני עצמה, או על מצע ירקות או פירה (ולמי שאוכל אורז וכו', אפשר גם על מצע כזה).

תגובה 1:

  1. חמותי מכינה את הלשון ופורסת אותבה דק אוכלים אותה בפתיח של ארוחה כמו פסטרמה קרה .
    ניתן לשים בלחם למי שאוכל-אפשר לחם טחינה או פשתן.
    מעולה כך.

    השבמחק