"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 14 באוקטובר 2012

דלעת יפנית בשמן קוקוס

אין ספק שאנחנו עמוק בעונת הדלעות.
מכל בלוג שאני עוקבת אחריו שופעים אליי מתכוני דלעות למאות. דברים שנראים סופר מגניבים ומאחר ויש לי דלעת גדולה שגדלה לי בגינה (אחת. מכל הצמחים הרבים ששלחו גרורות ירוקות לכל עבר. אחת. אבל גדולה!) אני בעניין של לנסות כמעט את כל מה שעולה בדעתי



אולם הרעיון הזה הגיע מאלנה והוא דווקא עם דלעת ערמונים (או acorn squash). לי הייתה דלעת יפנית, שהיא אחת הדלעות האהובות עליי ביותר, אז הכנתי אותו דבר, איתה

חומרים

דלעת יפנית
שמן קוקוס
קצת קנמון
קצת מלח גס

אופן ההכנה

מחממים תנור ל-200 מעלות.
חוצים את הדלעת לשניים



מנקים מהגרעינים



מעסים בנדיבות בשמן קוקוס ומניחים כשהפנים כלפי מטה על תבנית עם נייר אפייה ומשגרים לתנור לכ-40-50 דקות, או עד שהדלעת רכה (תבדקו עם מזלג)


כשהיא יוצאת בוזקים עליה מעט קנמון טחון ומלח גס

יו, ממש הצלחתי לתפוס בתמונה את גרגרי המלח, מלבד נמשי הקנמון. מגניב!


כדאי לאכול מהר, לפני שמישהו יחטוף לכם...
או שאפשר גם לתת חצי לבעל, לעבודה- שגם הוא ייהנה!
תוספת מצויינת לארוחה וגם... אפשר להגיש בתוכה מנה נוספת, כמו במתכון הזה למשל

*** כן, אפשר להחליף בחמאה או בכל שמן שמקובל עליכם ***