"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום רביעי, 14 בנובמבר 2012

פירה סלרי- מקדמיה

הכנתי את המנה הזו במקור עבור תחרות מתכוני העגבניות של mutti (מוזמנים לפרגן לי בלייק על המתכונים שלי שם) בעיקר כי פינטזתי על פירה סלרי כבר זמן מה ובמקרה היה לי שורש גדול במקרר (עוד לא מושלם, כי זו עוד לא לגמרי העונה ובכ"ז).

חומרים

כוס אגוזי מקדמיה
2 תפוחי אדמה בינוניים/ קטנים
שורש סלרי
2 שיני שום
1 כף חומץ עגבניות (אפשר גם אחר- בלסמי, בן יין, אורז)
2 כפות חמאה/ שמן קוקוס (אם רוצים לטבען את המנה)
1 כף מלח, פלפל גרוס לפי הטעם
קצת שמן זית

להגשה:
בצל קצוץ
כף חמאה/ שמן קוקוס (אם רוצים לטבען את המנה)

אופן ההכנה

משרים את האגוזים למספר שעות


אחרי הסינון שומרים את המים, נשתמש בהם להכנת הפירה.
חותכים את תפוחי האדמה ושורש הסלרי לקוביות. מניחים בסיר ומאדים או מבשלים עד לריכוך


לאחר שהתרככו מסננים מהמים. 
במעבד מזון מניחים את אגוזי המקדמיה המסוננים, קוביות תפוחי האדמה והסלרי, השום ושאר החומרים מלבד שמן הזית.
מערבלים היטב למרקם חלק. תוך כדי הערבול מוסיפים את מיי השריית המקדמיה לפי הצורך ליצירת מרקם חלק. אפשר גם להזליף מעט שמן זית.
קוצצים את הבצל ומטגנים בשמן עד להזהבה.
מגישים את הפירה עם הבצלים המטוגנים מעל. כארוחה בפני עצמה או כתוספת



עם מה שנשאר הכנתי לביבות לארוחת הערב.
הוספתי ביצים, פרמז'ן מגורד וקמח שקדים לפי העין.
טיגנתי בשומן בקר.
יצא ממש טעים, אפילו 2 הגדולים שלי אהבו (והשני ממש לא פשוט עם דברים חדשים, אז אני רואה בזה מחמאה)

2 תגובות:

  1. איך מטגנים בשומן בקר?
    מאיפה קונים ואיך שומרים במקרר?
    תודה...

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מכינה לבד.
      אעלה על זה פוסט ממש בקרוב

      מחק