"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 18 בנובמבר 2012

נקניקיות אמיתיות- יש דבר כזה


אני יודעת, נקניקיות הן תמיד שם נרדף לאוכל מעובד, תעשייתי- הכי מערבי שיש, מהכיוון הרע של הסקאלה.
לא הנקניקיות האלה!
במקור, נקניקיות הן דרך לשימור בשר לאורך זמן ממושך. טוב, לאו דווקא מאז שהיינו ציידים לקטים, בעצם אולי זה התחיל שם באיזשהו אופן. אולי יותר מהתקופה בה לא היו מקררים בכל מקום כדבר שבשגרה והיו צריכים לשמר את המזון בצורה כלשהי. אפשר להתווכח על נושא הטכנולוגיה- האם הקלה עלינו או בעצם צמצמה לנו את טווח האפשרויות. אולם זו כבר "שיחה" לזמן ולמקום אחר. דבר אחד בטוח, פעם היה למרבית האנשים הידע הדרוש לניצול כל חלקי האוכל. לא היו כמעט שאריות. לכל דבר הייתה ההכנה המסורתית שלו.

נחזור לנקניקיות של דובי


כבר לא זוכרת מי בקבוצה שלי בפייסבוק הכירה לי את האתר שלו (תודה ו...סליחה).
בערב רה"ש חגגנו בים עם הנקניקיות האלה, על האש. הן שמנוניות ומשביעות ביותר. אלה לא הנקניקיות שתמצאו את עצמכם (או את הילדים) זוללים ללא הפסקה. פשוט כי הן מזון אמיתי. משביע.

הפעם הכנתי אותן במחבת ברזל על האש. לא היה צורך לשמן אותו, כי שומן הנקניקיות עצמן מספיק בהחלט.
התארחה אצלנו חברה של הקטנה שאמרה שאמא שלה לא מרשה לה לאכול נקניקיות, כי זה בשר לא טוב. הסכמתי איתה והסברתי שאלה נקניקיות אחרות. עם בשר טוב.
מדהים שאנחנו חיים בעידן בו הג'אנק מציף את הכל, עד שלרגע נדמה שהוא הסטנדרט





היה גם צ'יפס ירקות בתנור עם שמן קוקוס ומלח




הצלחת שלי הייתה סופר כייפית ומשביעה.
עם כיוון השעון: צ'יפס ירקות, קטשופ בייתי, טחינה, נקניקיה, ירקות כבושים בבית ומגוון נבטים


6 תגובות:

  1. מעולה, תודה! הולכת להזמין כמובן...

    השבמחק
  2. נראה מעולה,
    הוא עושה משלוחים?

    השבמחק
  3. עושה משלוחים לאזורים אליהם מגיע ותלוי בזמנים.
    בקיצור, הוא לא מאד מסחרי וכפי הנראה גם לא שואף להיות, אז כדאי לדבר איתו ולהבין איך ומה.
    תהנו!

    השבמחק
  4. איזה באסה שאני לא יכולה לאכול את המתכון הזה בגלל שאני בדיאטה. התמונות של האוכל נראה ממש טוב!

    השבמחק
    תשובות
    1. עניתי לך גם במקום השני...
      זהו בלוג לאנשים שאוכל אמיתי הוא מה שמעניין אותם.
      לא מזון מעובד, דיאט וספירות כאלה ואחרות.
      כשרוצים לרדת במשקל אפשר לאכול הכל, במידה ומדובר באוכל אמיתי!
      לא צריך להמנע מדבר. במידה ומבינים את ההגיון מאחורי המזון ולא נצמדים בצורה עיוורת ל"שיטה" כזו או אחרת.
      המנה הזו, אני יכולה לתאר לעצמי, אינה מכילה כ"כ הרבה קלוריות, למי שסופר כמובן...

      מחק