"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 4 בדצמבר 2012

ספייסי אג מאפינס

בהשראת המתכון של הגר הכנתי אג מאפינס.
אפשר להכין אותם מכל שילוב של ירקות ואפילו עם עוף, שרימפס, נתחי בשר ועוד.
הכי כיף להכין משאריות של ירקות שנותרו מארוחות, או ממנות אחרות.

אני רציתי להכין רק מברוקולי הפעם

חומרים

ראש ברוקולי ממוצע
פלפל צ'ילי גרוס
כמה שיני שום קצוצות
שמן קוקוס

8 ביצים
1 כף שמן זית
מלח, פלפל


אופן ההכנה

מחממים תנור ל-180 מעלות.
משמנים תבנית שקעים במידה ויש צורך בזה (יש תבניות שאינן מעודדות הידבקות ולא מצריכות שימון).
חותכים את תפרחות הברוקולי לחתיכות לא גדולות במיוחד.
בווק מחממים שמן קוקוס ומקפיצים את הברוקולים היטב.
מוסיפים צ'ילי גרוס לפי הטעם ושום קצוץ ומטגנים- מערבבים עד שהברוקולים מתרככים להם לשביעות רצונכם. אפשר להוסיף מעט נוזלים לריכוך מהיר יותר. אני השתמשתי בציר עצמות שיש לי כמעט תמיד במקרר. אולם כל דבר נוזלי יילך פה: מים, יין לבן, מיץ כלשהו, מיי בישול של ירקות, רוטב ועוד



מניחים ברוקולים בתבנית השקעים


מערבבים את הביצים, המלח, הפלפל ושמן הזית



ממלאים את השקעים בתערובת הביצים. כדאי לא למלא עד למעלה, אלא משהו כמו חצי, כי הביצים מתנפחות להן ויכולות לעלות על גדותיהן



מכניסים לתנור ל-25-30 דקות, עד שהביצים מזהיבות והמאפינס מתייצבים


בהתחלה הם יתפחו מאד ואז, כאשר הן מתקררות מעט הן מתכווצות בחזרה



זו ארוחה בפני עצמה, או חטיף לדרך ביום עמוס.
ניתן לשמור במקרר למספר ימים ולאכול קר או מחומם מעט.

*** אפשר להשתמש בכל קומבינציית ירקות, עלים, תבלינים ואף בשאריות של עוף, בשר, דגים ועוד.
הרגישו חופשי לאלתר, להוסיף, לשדרג ולהתנסות.
השמיים הם הגבול!