"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 11 בדצמבר 2012

"אורז" מכרובית

זה אחד המתכונים הקלאסיים של התזונה הפליאוליתית, של תזונה דלת פחמימות, תפריטי GAPS, SCD ותזונה קטוגנית.
אפשר, כמובן, לשנות תיבול ולהתאים לטעמים האהובים עליכם.

חוצמזה זה גם "סתם" טעים ויכולה להיות מנה בארוחה כתחליף לאורז, או ללא כל קשר

חומרים

כרובית בינונית
1-2 כפות שמן קוקוס
1 בצל קצוץ
2-3 גבעולי סלרי קצוצים
מלח, פלפל
כמה כפות מים/ ציר עצמות

אופן ההכנה

חותכים את הכרובית לפרחים בינוניים ומכניסים למעבד מזון


מפעילים אותו בפולסים וקוצצים את הכרובית עד שהיא דומה במרקמה לאורז או לקוסקוס


מוציאים ומניחים בצד בקערה



בסיר מחממים את שמן הקוקוס ומניחים את הבצל והסלרי הקצוצים.
מערבבים היטב לכמה דקות


מוסיפים את הכרובית הטחונה ואת התבלינים ומערבבים היטב כך שכל השמן נספג בכרובית.
מוסיפים 2-3 כפות נוזלים ומביאים לרתיחה, מנמיכים את האש וסוגרים את מכסה הסיר ומבשלים על אש נמוכה עוד כ-10 דקות. עד שהכרובית מתרככת




כאמור, זו יכולה להיות מנה בפני עצמה, או כבסיס לתבשילים שבאופן רגיל נאכלים עם אורז, כמו מרקים, תבשילי קארי ועוד.