"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 20 בינואר 2013

ירקות בתנור עם שמן זית וחומץ בלסמי

כל כך פשוט וטעים.
אני בתקופה של חשק לפטריות (שמתם לב שזה קורה לי כל כמה זמן? מעניין...)
לכן רציתי להכין מעין מנת ירקות בתנור עם הרבה פטריות. עוד כמה ירקות קפצו לי לתבנית ונהנו מהרוטב על הדרך

חומרים

חבילת פטריות (אפשר אפילו שתיים): שמפיניון, פורטובלו או מה שאוהבים
2-3 פלפלים (ממליצה על הארוכים המתקתקים, הרומירו)
1 גזר
2 זוקיני
לרוטב: 3-4 כפות שמן זית
2 כפות חומץ בלסמי
מלח גס, פלפל גרוס

אופן ההכנה

מחממים תנור ל- 200 מעלות.
חותכים את הפטריות לחתיכות שמנמנות יחסית (כי הן מצטמצמות להן).
את הזוקיני והגזר לעיגולים דקים יחסית, או לחתיכות אובאליות.
את הפלפלים חותכים לאורכם, גם הם דיי מצטמצמים, אז קחו בחשבון.

מניחים בתבנית ומפזרים מעליהם חופן מלח גס ופלפל גרוס לפי הטעם.
שופכים מעל את שמן הזית והבלסמי ומערבבים היטב


מכניסים לתנור לכ- 30-40 דקות.
מקווים שיישאר משהו, זה כ"כ טעים, באמת!



אפשר, כמובן, לגוון בירקות. בטוחה שכרובית וברוקולי, בטטות ודלעות מאד ייהנו מהטיפול הזה. רק אל תוותרו על הפטריות!!!