"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 15 בינואר 2013

כמו כרובית מטוגנת, רק בתנור

אני ממש אוהבת כרובית מטוגנת!
טוב, אני ממש אוהבת כרובית...

אולם כרובית בד"כ מטגנים בשמן לא משהו... ומשתמשים גם בפרורי לחם...

אז החלטתי להכין לי משהו שיתאים לצרכיי, הן מבחינת המרכיבים והן- הכי חשוב- מבחינת הטעם!

חומרים

כרובית שלמה מפורקת לפרחים בינוניים עד קטנים
1-2 כפות שמן קוקוס/ זית
1 ביצה
2 כפות קמח שקדים
כורכום, מלח, פלפל
1 שן שום מעוכה היטב

אופן ההכנה

מחממים תנור ל 200 מעלות.
מניחים בתבנית את פרחי הכרובית שחתכנו


בקערה מערבבים את הביצה, קמח השקדים, שמן הקוקוס (המומס, אם זה בחורף) והתבלינים.
יוצקים את הרוטב מעל פרחי הכרובית ומערבבים היטב




מכניסים לתנור למשך כחצי שעה ומוציאים כשהכרובית רכה.
אפשר להתחיל עם כרובית מאודה/ מבושלת במים למשך מספר דקות, שכבר התרככה מעט, אולם זה לא חובה



אם נשארו שאריות, אפשר להקפיץ במעט שמן זית/ קוקוס ביום שאחרי. עדיין טעים מאד. אולי אפילו... יותר